Gå til innhold

resirkulerings dump passat 3b

Ranger emnet


fuchsen88

Anbefalte innlegg

hej

 

jeg har en passat 3b 1,8t 97 model, som er chippet.

 

jen har byttet til åpent filter, oxo hører jeg ikke noe særlig av dumpen for jeg har byttet til resirkulerings dump.

oxo har en venn av meg en a4 sedan 1,8t som ikke er chippet, og han får tusen ganger råååere lyd en det jeg får..... noen ganger hender det seg att jeg hører den lyden kompisen min har oxo men det er veldig sjeldent og som regel greier jeg det bare når jeg nettopp har startet den og ikke når den er varm.. skjønner ikke noe jeg :(

 

 

takk for alle svar ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passat trives oftes med reskirk dump.. lite lurt å sette på åpen... har jeg iallefall hørt fra fagfolk... har ikke lekarse eller noe slikt... eller montert den feil? hvilken type er det? vist det er billigdump så er det ikke noe serlig med lyd... hva bilen ladder da?

passat 1,8t 3b i eie

bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nej nej jeg har jo selvsagt resirkulerings dump da. men joda den er som alle andre resirkulerings dump da, bare litt oppgradetrt fra plastik til metal bare, men jeg får den lyden noen ganger, men så blir den borte oxo får jeg den ikke mere... :(, men veit jo ikke hvor lekasje eller noe kan være da :( har du noen tips ? jeg høre bare filteret poffe ikke resirkulerings dumpen slå til bake, og bilen skal lade 1,2-1,3 bar men jeg har aldri hørt den poff lyden som kompisen min gjør, så kansje det har vært feil med den siden jeg kjøpte bilen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe jaja jeg jeg tok dumpen på feil vei...blææ... :P skit au daa:P jajaj nå har e fått byttet så nå står den riktig da, men ble ikke noe annerledes lyd da :( blir jo bare den dere poshhhh lyden fra det påne filteret da .... men,men jaja man kan da leve med det oxo da:P jeg tror nesten den orginal dumpen var faktisk satt på feil vei oxo, sikkert forige ejer som har tukla litt :P jaja da ha jeg funnet ut det oxo da, oja fant jo et eksemep hvordan man setter det på da trykk på linken under her såå =)

 

http://www.jbraceparts.se/english/motorskiss_atercirkulerande.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å sett den der den orginale svarte plastikk"dumpen" har stått. kan jo kjøpe deg turbomåler... kan ikke være mulig attdet ikke kommer noe lyd i dumpen vist du ladder 1,2 1,3 da er det noe du har gjort feil... kan prøve å stramme fjæra i dumpen.. kan gi litt bedre lyd i enkelte tilfeller

passat 1,8t 3b i eie

bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fikset det da:P jheg hadde jo satt på dumpen fiel veg da.. så nå får gjeg goo lyd da, men er ikke rart da, jeg har jo ikker hørsel som er så good heller, så :P

 

men jeg mister trykket på turboen nesten så den blir borte eller noe... synes det er litt rart jeg, gir full gass men så kommer ikke noe trykk, også plutselig så er det noe tryk der, men noen enkelte ganger når jeg ikke trår gassen rett in så får jeg trykkelt helt opp til 1,2 bar, men viss jeg trykker in fort så kommer det ikke noe tryk, men plutselig så kommer det etter vert, noen som hveit feilen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytt turbo hvis det ikke hjelper etter :

bytt tennpluggledninger, rengjør/bytt luftfilter, tennplugger, bensinfilter og pumpe, luftmengdemåler m.m ...

min gikk som en jævla dass før jeg skiftet disse.. etterpå gikk den som en kule!

97` Fiat Barchetta 1.8 16v

97' VW Passat 1.8t

96' VW Polo 1.6 2010"look" (solgt)

93' Opel Omega A Stv 2.0 (snart i pressa)

87' VW Golf2 2.8 VR6 ( i pressa for flere år siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, men burde fått feil på pumpa da, men er har byttet tenn plugger samt filter og luftmengemåler da... ++ en haug med følere som ikje var til no nytte da, men jeg har jo en sån dere VAG code da, og jeg fikk denne opp på aperate mittt : 17967 (J338) da som noe som betyr trottle valve controlpart ? hva en nå det betyr da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår