Gå til innhold

1997 Volkswagen Passat 1.8t selges! 55.000,-! Store deler av motor byttet!

Ranger emnet


seruka

Anbefalte innlegg

Selger dessverre bilen min på grunn av kjøp av mindre bil og økonomi. Har påkostet bilen veldig mye, da den var i dårlig stand når jeg fikk den. Cirka pris på alt jeg byttet er 35000,-

Det som er byttet er:

Vannpumpe

Oljepumpe

Clutch

Turbo

Toppakning

En gåen ventil + tettning

Registerreim

Servoreim

Kamkjede

Katalysator

Frontrute

 

Bilen er senket 40-45mm godkjent i vognkortet, er chippet til 196hk av forrige eier. Det ble også skiftet motor i 2000 på bilen, så den er bare gått cirka 160000km! Det er også byttet til lykter med Audis nye DevilEyes-stil parklys. Så bilen er en veldig grei familiebil, samtidig er det et fint utgangspunkt for både ungdomsbil og utstillingsbil, da motoren er særdeles trimbar, siden den har smidde stempler og råder (motorkode AEB).

 

Det eneste som burde fikses er bytte av lambdasonde. Bensinforbruket er høyt nå, men en ny lambdasonde koster 2500,- , eventuelt en brukt fra en vraka bil til under halvparten. Skifte er lett, lambdasonden står rett i motorrommet, og da skal bensinforbruket falle såpass at det er en veldig grei familiebil som lett drar forbi trailere der andre biler ikke hadde hatt krefter nok til å kommer seg forbi før svingen ;) Ellers står det målere i A-stolpen, en turbotrykksmåler og en oljetemperatursmåler. På sistnevnte må en kabel festes før den fungerer, men det skal være ganske lett.

 

Bortsett fra dette og noe småplukk i lakken er det ingenting galt med den, motoren går som en klokke, eller Rolex, da den ikke tikker, den maler :) EU er jo nettopp tatt så her er det bil for en lang tid framover.

 

Det står også noe anlegg i:

Pioneer 2100UB (mener jeg den heter)

Cadence Z8000 forsterker, 2-kanals (en port er gåen)

2 Cadence Ultradrive 12" subber, ene kobla til bare

2 Pioneer 6x9 ukjent modell, spiller bra, kostet rundt 2000,- , disse står i hatthylla og er koblet på spilleren som bakhøytalere nå, men med en forsterker med flere utganger kan man få litt mer krutt i de. Frontsettet vet jeg ikke om er originalt, men har testet med høy musikk, men ingen skurring eller skraping, så jeg tror forrige eier har byttet disse.

 

Ellers, ring for mer info, annonseselgere er uønsket! Om du bor i nærheten, men ikke nært nok, f.eks. Narvik eller Harstad kan jeg sikkert møte deg på halvveien eller nærmeste tettsted.

 

FINN: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19725673

 

AUTODB: http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=983451;Modified=1258737775

 

For ENDA mer info kontakt meg på

 

Mobil: 480 69 753

 

eller epost: jim_tore@oshaug.com

Endret av seruka
Fordi jeg har lyst? Niks, fordi jeg må!

97'VW Passat 1.8T 150HK

96'Peugeot 605 2.0T 150HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår