2,3 kimmi Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 halla jeg lurer på om det er noen som vet reglen med bruk av grøfte lys om kvelden.noen sier det andre sier det vil bare vite riktig bruk av det.min mening er at det må kune brukes når det er orginalt på bilen. takk på forhand Siter 99" Kangoo 1.9 D 88" volvo 740 Tic FM2 Skrensar Lag *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 Ikke tillat så lenge det er mørkt ute. Er tillat ved ekstremt vanskelige kjøreforhold ved lav fart 20-30kmt mener jeg å huske fra en av de 100 andre diskusjonene om dette. Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 Er flere diskusjoner om dette her, men uskreven regel er vel at når gatelys er av så kan du bruke, vanlige kjørelys når gatelys er på. (når vi ser bort ifra kommune som skrur av gatelys for å spare penger eller veier uten gatelys da :) ) Men husk at det er enten eller, ikke grøftelys sammen med vanlige kjørelys. Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,3 kimmi Skrevet November 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 ok da er jo den saken grei.men vet det hvor mye det er i bot får bruk av dem Siter 99" Kangoo 1.9 D 88" volvo 740 Tic FM2 Skrensar Lag *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=582542 Google :) Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 forstår ikke hvorfor folk absolutt skal kjøre med dette. Akkurat like ille som ulovlig xenon... Håpløst. Vanlig med 2000 kr i forelegg.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,3 kimmi Skrevet November 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 dæven det var ikke små penger det.hade det vært noe rund 500 så kune jeg kjørt med opp til 2 lapper liksom.tror ikke det ass Siter 99" Kangoo 1.9 D 88" volvo 740 Tic FM2 Skrensar Lag *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 Personlig så skulle jeg ønske polititet og statens veivesen gjorde noe med lysbruk og mangel på lys blant bilister, lastebiler osv. Det er altfor mye sløvhet blant oss på veien. Altfor mange enøyde biler og altfor mange med grøftelys/tåkelys på.. For å ikke snakke om de tusenvis av ujusterte xenon kit bilene. Håper det blir mere fokus på slike ting etterhvert.. Min mening da..:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 2 lapper er jo ikke mye i forhold til mye annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,3 kimmi Skrevet November 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 2 lapper er dyrt for og kjøre med grøfte lys synes jeg da.men kan jo monter park lys i dem da. Siter 99" Kangoo 1.9 D 88" volvo 740 Tic FM2 Skrensar Lag *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 Parklys skal vel ha en viss avstand til bakken og kantene av bilen om jeg ikke husker heeeeelt feil. Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 I min vanlige vennlighet blinket jeg nettopp på en tulling som kjørte med park+tåke i mørket. De var visst en traumatisk opplevelse for tullingen, for han kom jaggumeg etter meg og ville lage bråk. Needless to say; han kjørte BMW. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 Haha, han kom etter deg fordi du blinka? Stoppa du også da eller? Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 Jeg parkerte i et parkeringshus, så da kom'n etter. Han visste nok hvorfor jeg blinket, men var bøs og lurte på om det var noe. Ikke den skarpeste kniven i skuffen, så han hadde ikke så lett for å skjønne reglene for lysbruk. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 I min vanlige vennlighet blinket jeg nettopp på en tulling som kjørte med park+tåke i mørket. De var visst en traumatisk opplevelse for tullingen, for han kom jaggumeg etter meg og ville lage bråk. Needless to say; han kjørte BMW. hvis du blinker på folk i mørket så er det jo du som er tullingen! Noe som forsvådt ikke er noen overraskelse. Et blink og man får "solflekk" i mørket! Da kan man jo bare kjøre med fulltlys på, samme effekten. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg