comodin Skrevet November 22, 2009 Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 Var ute og kjørte forleden dag og da slo sperren inn. Rattet låste seg og motorlampa og batteri lampa begynte og lyse. Så slo av og på tenningen og den var fin. men så senere slo motorfeillampen ut feil igjen. jeg kjørte ikke så mye mere og parkerte bilen. neste dag startet jeg bilen igjen. og da kom motorfeil lampen igjen. så jeg ventet litt og starter bilen for og kjøre den inn i garasjen. da lyste plutselig ikke den igjen. så jeg bestemte meg for siden rattlåse slo ut at jeg skulle ta en diagnose test igjen. da kom jeg fram med feil 24 og 73... Er det batteriet som jeg kanskje burde vurdere og fikse da eller er det noe annet. har just skiftet kamakselføleren.... Siter Må ha en fin dag/ Kveld :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet November 22, 2009 Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 24 Vehicle speed signal (VSS) No signal 73 Mass air flow temperature Voltage low Kan ikke riktig skjønne hva det skal ha med batteriet å gjøre. Hvis rattlåsen slår inn med motoren i gang (evt. tenninga på) er det jo noe livsfarlig ute å går. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
comodin Skrevet November 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 Akkurat men hva er det og hva kan eventuelt gjøres? Siter Må ha en fin dag/ Kveld :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 24 har jeg aldri vært borti, men det er hastighetssensoren. Tror den sitter på girkassa. 73 er luftmengdemåleren. Liten rørbit som sitter på innsugsslangen. Går an å prøve å rense den med forgasserrens, men er det trådbrudd er den død. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
comodin Skrevet November 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Men siden den da ikke har gitt ut info om at den er røken før jeg har skiftet kamakselføler så antar jeg at den ikke er gåen? Siter Må ha en fin dag/ Kveld :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Det er jo ikke sikkert den var gåen når du byttet kamakselføler. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
comodin Skrevet November 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 å? kan jeg ha kommet henni noe eller? Jeg tok og kortet en slange in til toppen men jeg trodde ikke at jeg hadde noe og si? Siter Må ha en fin dag/ Kveld :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Da kan du enten har kommet bort MAFen og ødelagt den, eller laget falskluft et eller annet sted. Det vil kunne gi feilkode på MAFen, iom at det er mismatch mellom signalet fra MAFen og lambdan. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
comodin Skrevet November 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 (endret) Som vil si? Har ikke mye peiling :P Men jeg har nå skrudd ut airflow måleren og den ser fin ut[/img] Jeg skal nå ta og Ohme det. så får jeg se hva jeg får. så skal jeg ta det med trykkluft. Endret November 23, 2009 av comodin Siter Må ha en fin dag/ Kveld :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
comodin Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 ok nå har jeg målt bade temp på innsug og airflow... Temp er gåen, får ingen info ut fra den. mens air flow når jeg ohmer så får jeg noen få ohm. 0,4 mente jeg fikk. men hvordan skal jeg egentlig måle den air flow får og få se om det er en defekt en? fordi feilmeldingen sier så vidt jeg fårsto at den får bare galt signal? Hva er det som må gjøres med den? Og den temp føleren er vell bare og kjøpe ny? Siter Må ha en fin dag/ Kveld :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
comodin Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Ok. nå er det en ny feil som har dukker opp.. 19.. veiakselføler... den skal jeg se om jeg skal gjøre noe med. men jeg tenkte 73. Den sier jo MAF temperatur Voltage low... Det er vell ikke MAF? Det er den som sitter vesiden... rett på siden av MAF. der er det en liten føler. er det bare den som må byttes? jeg ohm den og den ga fra seg 0 ohm... vet ikke helt? Siter Må ha en fin dag/ Kveld :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg