Longfellow Skrevet November 21, 2009 Rapporter Share Skrevet November 21, 2009 (endret) Hei! Jeg gikk ut i garasjen i kveld, og der fikk jeg se at det var en stor dam med væske som har rent utover "hele" garasje gulvet. Vi snakker mengde på flere liter. væsken er litt tykt flytende grønn og det lukter sprit så det er vel kjølevæsken. Bare jeg ser så raskt under bilen så ser jeg at det renner ned langs bunnpanna på motoren. Noen som kan tenke seg mulig årsak og lekkasje sted? Bilene er en Peugeot 406, 2.0l HDI 2000 mod Endret November 21, 2009 av Longfellow Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 21, 2009 Rapporter Share Skrevet November 21, 2009 Du kan jo starte med å fortelle hvilken bil og motor du har ;) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet November 21, 2009 Rapporter Share Skrevet November 21, 2009 ...og åpne panseret ;) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Longfellow Skrevet November 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2009 EDIT: endret førstepost. Har åpnet panseret og tatt av dekselet over motoren, men greie ikke å se noe spesielt med første øyekast. Når man ser under så er det en merke etter væske som har rent ned bak motoren og ned på bunnpanna for så fylle helle garasjegulvet med væske.... Når jeg klemmer på kjøleslangene som går fra motoren til radiatoren så er det ikke noe lyd av væske som beveger seg, noe jeg vet det har vært før når man har klemt på den slangen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 22, 2009 Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 Er bare å sette igang med å følge alle kjølevannsslangene, kjenn etter løse slanger, hull o.l. Se etter sprekker/hull på radiator og ekspansjonstank.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet November 22, 2009 Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 Renner det bak motoren, er det nok en slange til varmeregisteret som har tatt kvelden. Bilen er jo 10år, så slangene begynner nok så smått å bli morkene. Du får håpe det ikke er noe mer alvorlig enn en slange, så blir det i hvert fall billig ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rosenbauer Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Er mus-år i år. Kan fort være at en mus har komt seg opp i motor rommet og begynt og bite i noen slanger. Kjenner noen som opplevde dette for etpar år siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Sikkert bare en slange, bare å trille bilen utafor og helle på vann på radiatoren det... ser jo fort hvor vannet kommer ut da. Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 kontroller olje kjølern, men det du kan gjøre er å vaske onklig på der det renner fra og starter opp bilen og i noen omr så ser du resultatet fra hvor det lekker fra Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg