geiremann Skrevet November 15, 2009 Rapporter Share Skrevet November 15, 2009 heisann,har kjøpt meg en rav4 2002 modell. Det er en 2l med 150hk. Bilen er gått snart 200 000 og har automat kasse. Jeg har alltid hatt Toyota og er veldig fornøyd med denne både når det gjelder stand og finish,MEN. JEG VAR KLAR OVER AT DEN VILLE BRUKE MER BENSIN ENN corollaen jeg hadde,både pga større tyngde og automatkasse men synes alikevel den bruker vel mye. Jeg fylte opp tanken helt,skrev opp km og kjørte til ca halv tank nøyaktig 18 mil på det jeg vil kalle blandet kjøring,jeg hadde da et forbruk på 1.2 (nesten 1.3) på mila. Synes dette ligger vel over det jeg hadde forventet på slik kjøring. Til uken har jeg tenkt å sjekke/skifte luftfilter for å se om det kan hjelpe,men bortsett fra det kunne jeg godt tenke meg noen innspill fra dere.:thumb geir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdak Skrevet November 22, 2009 Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 heisann,har kjøpt meg en rav4 2002 modell.Det er en 2l med 150hk. Bilen er gått snart 200 000 og har automat kasse. Jeg har alltid hatt Toyota og er veldig fornøyd med denne både når det gjelder stand og finish,MEN. JEG VAR KLAR OVER AT DEN VILLE BRUKE MER BENSIN ENN corollaen jeg hadde,både pga større tyngde og automatkasse men synes alikevel den bruker vel mye. Jeg fylte opp tanken helt,skrev opp km og kjørte til ca halv tank nøyaktig 18 mil på det jeg vil kalle blandet kjøring,jeg hadde da et forbruk på 1.2 (nesten 1.3) på mila. Synes dette ligger vel over det jeg hadde forventet på slik kjøring. Til uken har jeg tenkt å sjekke/skifte luftfilter for å se om det kan hjelpe,men bortsett fra det kunne jeg godt tenke meg noen innspill fra dere.:thumb geir En kamerat av meg kjører en 2001 rav4 bensin. Hans er manuell da, og ikke automat. Hvis jeg husker riktig er forbruket hans på mellom 0.8-0.9, så din rav bruker nok litt mer enn ellers vil jeg si. Skal vel ligge på litern ca.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pussywagon Skrevet Januar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2010 du burde ha visst at en 2liter med automat i en ikke liten bil bruker endel bensin.hvorfor kjøpte du ikke diesel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2010 Bytt plugger, pluggledninger, olje, oljefilter, luftfilter og bensinfilter så er alt på stell og forbruket bør synke til ca literen.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-mann Skrevet Januar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2010 Hei jeg har en rav 2001 mod med 2.0L og automat, og den bruker ca literen, kommer litt ann på hvor glatt det er ;) Siter Toyota RAV4 2.0 automat Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt) Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt) Sjekk ut mini SUV`n vår :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg