BVika Skrevet November 11, 2009 Rapporter Share Skrevet November 11, 2009 Hallo. Jeg har en 2002 Passat TDI 4Motion som ikke vil gløde. Glødeplugger er nye. Det kommer ikke strøm til pluggene når man skal gløde. Hvis man napper ut temp-føleren, så kommer det strøm, og de gløder som bare det. Prøvd å bytte temp-føler, men uten at det hjalp noe. Hva er galt? Regner med at det er mange av dere der ute som har peiling på dette. Takker for svar som kommer.. :-) Siter 2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil) 2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Kjør på med vagcom så finner du nok ut hva problemet er ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 signalene fra temp føler går via styrehjernen .hvis alt er feilsøkt og funnet iorden er det nok hele hjerne som må byttes ut. og btw. min gløder ikke såfremt det er over 4 grader .. nyladet batteri er også et must. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BVika Skrevet November 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Batteriet er bra.. Kan jeg bruke hjernen til en bil om jeg finner en på huggeri? Er denne bare å bytte over, eller må den kodes om? Hvor i bilen ligger denne? Takk. Siter 2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil) 2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BVika Skrevet November 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Har forresten aldri helt skjønt dette VAG-COM greiene. Har kjøpt både det og Vag K+ eller hva d heter.. Noen som er flinke på dette? Siter 2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil) 2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet November 13, 2009 Rapporter Share Skrevet November 13, 2009 hjerne jeg mener er styrehjernen til motoren. ligger i plastboksen på venstre sia ved støtdempertårnet. ja huggern er jo et greit alternativ. kan nok hende denne må programmeres i forhold til bilen .aner ikke. men finner du en boks fra identisk motor så burde den funke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coupe Skrevet November 16, 2009 Rapporter Share Skrevet November 16, 2009 kont om det er bremselys?? kan være bremselysbryter som er defekt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BVika Skrevet November 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 kont om det er bremselys?? kan være bremselysbryter som er defekt?? Mener du at bremselysbryter kan gjøre så den ikke vil gløde?? Da pleier vel også glødelampen å blinke? Men takker for alle svar. Har fortsatt problemer.. Siter 2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil) 2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet November 20, 2009 Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 er det ikke ett gløderele ett sted da? Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BVika Skrevet November 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 Noen som vet hvor dette ligger? Siter 2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil) 2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BVika Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 Ingen flere tips om dette? Sliter fortsatt. Batteriet er bra, og den lader godt. Pluggene er målt på verksted, og skal være i orden. Den er veldig tungstartet når den er kald, og når den tenner, tenner den ikke skikkelig med en gang. Når jeg starter den etterpå, er den helt fin. Noen på Sørlandet som har peiling og vil kikke på det? Siter 2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil) 2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 Prøv ett dirty triks, koble en motstand i paralell med tempsensoren. Mål også ledningsnett til tempsensor for overleding til pluss, gods og andre kabler i ECM-stikket. Om det styres av ECM, så er det jo mere enn vanntempsensoren som påvirker dette, lufttempsensoren er jo vel så viktig. Dette er kun basert på generell erfaring. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BVika Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 Prøv ett dirty triks, koble en motstand i paralell med tempsensoren.Mål også ledningsnett til tempsensor for overleding til pluss, gods og andre kabler i ECM-stikket. Om det styres av ECM, så er det jo mere enn vanntempsensoren som påvirker dette, lufttempsensoren er jo vel så viktig. Dette er kun basert på generell erfaring. Dette hørtes dessverre litt for vanskelig ut for meg.. :-( Er ikke supergod på slikt.. Siter 2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil) 2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bhplay Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 signalene fra temp føler går via styrehjernen QUOTE] Hmm, hvor sitter tempføleren...?? På termostathuset..?? Siter Vw Passat 1,9 tdi stv 90hk 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Som tidligere skrevet, sjekk bremselysbryter også.. Sjekk att bremselyset virker... Ikke uvanlig feil... Og det påvirker gløding.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.