Gå til innhold

Hjelp til montering av handsfree-mikrofon (Citroen Berlingo)

Ranger emnet


Citroen Berlingo

Anbefalte innlegg

Hei!

 

First things first; jeg har null peiling på både bil og bilstereo. Jeg har akkurat kjøpt en Berlingo 2004, og det orginale anlegget funket ikke. Musikk er jo et must og lommeboka er skrapet, så dermed ble det en billigløsning fra Biltema, ihvertfall inntil videre.

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=519&iItemId=144355

 

Det er en CD/mp3/bluetooth sak. Jeg tenkte det var kjekt å kunne koble opp mobilen og bruke stereoen som hands free. Stereoen har en ganske lang ledning med en mikrofon på, og den sitter bak på spilleren. Det jeg lurer på er hvor på eller under dashbordet jeg kan "hente" ut denne mikrofonen, og hvor jeg bør feste den? Synes det virket fryktelig trangt og klønete inne bak anlegget, så jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få strekt den særlig langt. Må jeg fjerne noen "deksler", eller hva det heter, på dashbordet for å komme bedre til? Kjenner at jeg begynner å helle mer og mer mot å få noen til å montere det for meg, hvis ikke noen her har noen gode råd. Men jeg tror ikke jeg kjenner noen som har greie på dette.

 

Et spørsmål til: Jeg har fått koblet til spilleren, og testet at CDer funker, Men antenneledningen som sitter i bilen passer ikke inn i spilleren. Vet noen hvilken overgang jeg trenger?

 

Har prøvd å søke rundt både her på forumet og ellers på nettet, men jeg finner ikke fram, for jeg vet jo ikke engang hva ting heter, og hva jeg skal søke etter. Bruksanvisningen fra biltema var forøvrig helt håpløs.

 

:helpme:

Endret av Citroen Berlingo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem det med hvor jeg henter ut mikrofonen. Jeg fikk lurt den ut under dashbordet på førersiden, og fikk den til å funke. Det eneste jeg lurer på er hvor det er lurt å feste den, og hva slags overgang/adapter jeg trenger til radioen. Dessuten har de jeg har snakket med over handsfreen klaget litt på feedback. De hører ekko av seg selv. Ikke så ille at det ikke går, men er det noen måte å redusere dette problemet? Kan vel hende dette er litt av prisen man må betale for billigløsningen.

Endret av Citroen Berlingo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet. birthday

 

Kan denne passe til antennekontakten?

 

3012_phonocar_8_541.jpg

 

Når det gjelder mic, er den vanlige plasseringen i taket ved midtspeilet, evt. oppå rattstammen. Greit å holde den unna vindsus ala åpne vinduer og ventilasjonsdyser. Effektiv ekko-kansellering er ikke vanlig funksjonalitet i billige spillere dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår