Gå til innhold

Bmw E30++ Turbo vs 200sx

Ranger emnet


Benjii

Anbefalte innlegg

BMW'n såklart..det er vel ikke så mye å lure på. Du får prøvekjøre begge, så finner du fort ut det;)

 

s13 har svake råder blant annet, så går det dritdårlig om de har -250hk, over det så går det meste ganske greit..

 

 

e30 med rundt 1 bar i ladetrykk, ca 300hk er holdbart, selv om det ikke er smidd innmat. Bra med drei er det også, så har du 2 ventiler per sylinder og ikke 4, noe som jeg syns jeg er veldig bra(mindre deler som kan ryke/mindre bevegelige deler), så er BMW jævli billig å trimme, du har PPF,GS,Koed osv. som er store og seriøse butikker med parts.

 

200sx er jo også noe alle andre har og er ikke tøft. Men smak og behag angående det siste punktet.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okok, men planen er å bygge slik at det også holder. Så bytter nok ut råder, stempler på bmw'en også(hvis det ikke er gjort)Kjøper nok noe ferdigtrimma i førsteomgang.

 

Vet du sån ca det hva koster med turbokonvertering osv til en 325? Sån at jeg får 300-400hk? Er vel ikke veldig billig men...

 

takk for svaret btw;)

___________________

- 200sx s13

-(x) Nissan 300zx

-(x) Husqvarna 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW'n såklart..det er vel ikke så mye å lure på. Du får prøvekjøre begge, så finner du fort ut det;)

 

s13 har svake råder blant annet, så går det dritdårlig om de har -250hk, over det så går det meste ganske greit..

 

 

e30 med rundt 1 bar i ladetrykk, ca 300hk er holdbart, selv om det ikke er smidd innmat. Bra med drei er det også, så har du 2 ventiler per sylinder og ikke 4, noe som jeg syns jeg er veldig bra(mindre deler som kan ryke/mindre bevegelige deler), så er BMW jævli billig å trimme, du har PPF,GS,Koed osv. som er store og seriøse butikker med parts.

 

200sx er jo også noe alle andre har og er ikke tøft. Men smak og behag angående det siste punktet.

 

med kun to ventiler per sylinder så får du også mindre fyllingsrad av sylinderen enn med fire. bmw med turbo kan du nesten se langt etter å få godkjent hvis du ikke har papirer på selve bilen ifra Tuv, dekra osv... samt at det ifra mai neste år kommer nye regler på godkjenning av bla felger, senk, eksos, osv... tuv papirer vil bli mindre viktig ved en eventuell godkjenning og alt vil gå på trynefaktor og dagshumør.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okok, men planen er å bygge slik at det også holder. Så bytter nok ut råder, stempler på bmw'en også(hvis det ikke er gjort)Kjøper nok noe ferdigtrimma i førsteomgang.

 

Vet du sån ca det hva koster med turbokonvertering osv til en 325? Sån at jeg får 300-400hk? Er vel ikke veldig billig men...

 

takk for svaret btw;)

 

du får komplette sett på ebay med kina-turbo, grenrør, rørgater for intercooler og intercooler for ca 6000kr.

du kan feks kjøre megasquirt datapsrut og det koster fra ca 3000kr og oppover.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, hvis vi ser bort i fra det, hvis jeg betaler 40-50.000 til trimdeler turbo etc, får jeg en grei motor med nok hester da? og hvis jeg får et profesjonelt tuningfirma til å bygge for meg, hva koster det da? snakker om 350hp++

 

tenker da på en e30 325/327

___________________

- 200sx s13

-(x) Nissan 300zx

-(x) Husqvarna 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, hvis vi ser bort i fra det, hvis jeg betaler 40-50.000 til trimdeler turbo etc, får jeg en grei motor med nok hester da? og hvis jeg får et profesjonelt tuningfirma til å bygge for meg, hva koster det da? snakker om 350hp++

 

tenker da på en e30 325/327

 

det spørs helt på hva slags kjørbarhet og momentkurve du vil ha.

 

kontakt christer halvorsen (pbc auto) for å få pris på komplett motor med mapping og alt!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, hvis vi ser bort i fra det, hvis jeg betaler 40-50.000 til trimdeler turbo etc, får jeg en grei motor med nok hester da? og hvis jeg får et profesjonelt tuningfirma til å bygge for meg, hva koster det da? snakker om 350hp++

 

tenker da på en e30 325/327

 

selve hestene koster ikke så mye, det er holdbarheten du betaler for. Hvis en som har peiling bygger en motor til deg, samt du vil ha bra holdbarhet og vil ha bilen en stund, så kan det bli billigere å få det gjort ordentlig med en gang for 100 000kr, enn å komme unna med 30-50, for så å overhale en gang i året i 5 år, hvis du skjønner poenget.

 

Vil du ha pianotråd, tørrsump, billed lagerbukker, moTec sprut osv. så koster det deretter. Men 300hk ganske holdbart er ikke så dyrt, hvis det er m20b25 du skal bruke, den tåler 1 bar bra. Men skal du ha minimum 350hk så koster det mye mer. Du får det MYE moro med en 300hk e30 og det er ikke dyrt.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta kontakt med Kjell Andreassen v/Motorviagra;)

 

Han har alt du trenger og bygger for deg, om han har tid vel og merke.

 

hahaha det var litt av ett firmanavn! ville nok heller gått for christer da han kan disse bmw motorene inn og ut, han hjelper jo bla ruudracing+++ og han har rototest benk.

PBC

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha det var litt av ett firmanavn! ville nok heller gått for christer da han kan disse bmw motorene inn og ut, han hjelper jo bla ruudracing+++ og han har rototest benk.

PBC

 

Ok, virker seriøst det der ja. Men er dette samme Christer Halvorsen som har rekorden på rudskogen med "vanlig" bil? kjørte blant annet e36 i special saloon og hadde rekord med Porsche på 57,5 eller hva det var?!

 

Forresten trådstarter:

 

Du har jo mulighet til å få 350hk billig i e30 om du setter inn en m102 eller m106! Altså får tak i en komplett 745i og får en eller annen til å sette dette over eller gjør jobben selv!

 

Det ville jeg gått for, det er det 3.2 og 3.5 med turbo ORIGINALT, kjøp utover dette en BTR(bensintrykksregulator), boostcontroller til å stille turbotrykk med i tillegg til frontmontert Intercooler... vips så har du 350+hk holdbart!;) så kan du når du har spart om nok penger kjøpe deg et ordentlig sprut, større turbo osv. så er innmaten i motoren holdbar til 450-500hk! Siden den er "smidd" originalt..

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, virker seriøst det der ja. Men er dette samme Christer Halvorsen som har rekorden på rudskogen med "vanlig" bil? kjørte blant annet e36 i special saloon og hadde rekord med Porsche på 57,5 eller hva det var?!

 

det er nok samma karen! har kjøpt både komplett motor og topp fra han før, og han skuffer ikke verken på effekt, holdbarhet og service!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, Er det mulig å sette på en turbo/Fmic på en m3 motor? Det må jo gå noe inni helvete!

 

s14-motoren? ja, Vidar Jødahl har en slik som benka 792hk, er et par slike prosjekter på http://www.bimmers.no

 

Nå skal vel du ha banebil ettersom jeg har forstått? da ville jeg henta inn en fra utlandet, f.eks sverige.. fiks ferdig.

 

http://www.blocket.se...sist jeg sjekka sto det 2-3 e30 325 turbo til mellom 40 og 50 000kr, med ca 350-450hk. Mye moro for en rimelig sum!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår