^Th0mas^ Skrevet November 5, 2009 Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Merket at forrige eier av min 318i E36 av en eller annen grunn har fjernet taklukekassetten, noe som gjør at vannet som kommer inn i min dårlig taklukepakning kommer overalt i bilen! Dersom jeg bytter pakning og justerer takluka, vil denne bli 100% tett i utgangspunktet? har ingen planer om å bruke luka, så vil gjerne slippe å måtte styre med en ny kassett! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet November 5, 2009 Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Merket at forrige eier av min 318i E36 av en eller annen grunn har fjernet taklukekassetten, noe som gjør at vannet som kommer inn i min dårlig taklukepakning kommer overalt i bilen! Dersom jeg bytter pakning og justerer takluka, vil denne bli 100% tett i utgangspunktet? har ingen planer om å bruke luka, så vil gjerne slippe å måtte styre med en ny kassett! Taklukekassetten på en slik BMW har fire dreneringskanaler, en i hvert hjørne. Er jo disse som leder kondens og vann vekk og ut dit det skal. Pakningen rundt luka blir nok ikke 100% tett, spesielt ikke ved temperaturskiftninger om vinteren. Så det er absolutt å anbefale at du monterer kassetten for å unngå rust i taket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Th0mas^ Skrevet November 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Taklukekassetten på en slik BMW har fire dreneringskanaler, en i hvert hjørne. Er jo disse som leder kondens og vann vekk og ut dit det skal. Pakningen rundt luka blir nok ikke 100% tett, spesielt ikke ved temperaturskiftninger om vinteren. Så det er absolutt å anbefale at du monterer kassetten for å unngå rust i taket. Lurer på om kassetten er i allikevel. Er kassetten denne saken med metallkanaler i? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet November 5, 2009 Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Nja.. dreneringskanalene er vel i plast. Men når jeg tenker meg om så tror jeg nok at kassetten må være der, fordi luka vil ikke la seg åpne eller lukke ellers mener jeg å huske. Åkkesom er det enkelt å sjekke om den sitter der. Er bare å ta ned plata med taktrekket på. Kassetten dekker hele taket og er skrudd i hvert hjørne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg