Steve O Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Hei, jeg skal prøve å justere tenningen på Escorten min, en 1975 modell 1,3 liter. Er det noen som har peil på hvor jeg kan finne spesifikasjonene på dette, eller som evt sitter på dataene? Siter 1975 Escort Mk2 & VW Scirocco 160 Tsi X'er: VW Golf 1.8 1989, Ford Sierra 2.0 L 1986, Ford Granada 2.0 L 1979, Honda CRX 1.6 16v 1991, Peugeot 205 1.3 GR 1984 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Ford bør vel ha dette !? Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 anbefaler deg å spørre på norskescortregister.net Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 På Escort registeret finner du entusiastene ja. Hos Ford derimot ser de bare arrogant på deg hvis du kommer med en bil som er eldre enn ti år. Meeen.. på en sånn motor med noen km på baken, så justerer du bare tenninga på "feeling". Løsne fordeleren og vri den til du hører at motoren går litt raskere på tomgang. Åsså tar du den bittelitt tilbake. Blir vanligvis helt ok justering på en motor som ellers fungerer fint. Og skulle det ikke hjelpe, så sjekk stiften, rotor, osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 hva slags motor, kom vel litt flere en en i Escort mk. II. Hvis det skulle være 2.0 Pinto så legg deg mellom 8 og 12* en plass, høyest om du kjører på 98 oktan. Nå tviler jeg på at det er 2.0 men de aller fleste skal ha rundt dette. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 hva slags motor, ......en 1975 modell 1,3 liter...... Står i første post! ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Blind på begge øya ja, kikka mellom flere ganger jeg og så kun 1975 escort.... x-flow eller pre-x-flow, kan prøve å søke.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Går fint å justere slik jeg beskriver. På en så gammal motor som har gått litt får man det ikke helt nøyaktig alikevel, så bare tull å begynne å leke ingeniør. Vri opp fordeleren til motoren øker tomgangen bittelitt, åssa trår man gasspedalen i bunn og stopper motoren på turtall. Da skal motoren stoppe uten å smelle i potta. I så fall helt fin tenning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 5, 2009 Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Den funker den, en annen måte å kontrollere korrekt tidspunkt, er om det blåser kaldt 20-25 cm bak utblåset på bilen, men varmt før det. Juster stifta før du justerer tenning, det skader ikke uansett. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steve O Skrevet November 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 (endret) Takker for svar hittil. Det er crossflow på bilen, sitter også en liten søt weber der, om dette har noe å si. Bilen/motoren (motorkode J2) har gått 102000 km. Skal få justert tenningen først (med tenningslampe), og så webern. Problemet er at plugga blir helt sota ned etter 2 kjøreturer. Jeg har prøvd å søke på nett, men finner ingenting hittil. Endret November 5, 2009 av Steve O Siter 1975 Escort Mk2 & VW Scirocco 160 Tsi X'er: VW Golf 1.8 1989, Ford Sierra 2.0 L 1986, Ford Granada 2.0 L 1979, Honda CRX 1.6 16v 1991, Peugeot 205 1.3 GR 1984 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 5, 2009 Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Still den til 10* uten vakuum til å begynne med du, og kjør kun 98 oktan med blyerstatning. Kommer gasseren fra noe annet kan det hende du må dyse den om. Soting på plugger pleier å være overskudd på bensin, choken går av? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steve O Skrevet November 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Er ikke original forgasser nei. Choken går av ja. Er klar over det ang soting, så er derfor jeg må få dette justert =) Siter 1975 Escort Mk2 & VW Scirocco 160 Tsi X'er: VW Golf 1.8 1989, Ford Sierra 2.0 L 1986, Ford Granada 2.0 L 1979, Honda CRX 1.6 16v 1991, Peugeot 205 1.3 GR 1984 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.