Golf2 Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Heisann. Har kjøpt eg et nytt batteri på biltema og lurer på hvordan jeg skal lade det opp for å få best mulig effekt og holdbarhet på batteriet. På laderen har jeg max og min lading. Går ut ifra å bruke minimum ladestrøm, men hvor lenge skal det lades? Det er litt lite veske på en av cellene. Skal jeg fylle etter med batterisyre eller destilert vann på et slikt nytt uladet batteri? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 På et nytt batteri må du aldri fylle annet enn batterisyre. Hvor lenge det skal lade er jo avhengig både av batteriets størrelse, og laderens ladestrøm... Men la det stå et døgn på min lading, så gjør du ikke mye feil tenker jeg:) Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2 Skrevet Januar 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Batterisyre it is:D Glemte å si at batteriet er på 63ah. På biltema mente de at det var nok med en par timer så jeg stusset litt på det. Tror nok jeg lar det stå en god del lengre enn det ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Hvis du har et multimeter (måleinstrument) så kan du prøve å måle spenningen på batteriet, et bra ladet batteri ligger på 13,X (kommer litt an på hvilken type batteri) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg