Havalo91 Skrevet November 1, 2009 Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 Noen som kan hjelpe meg? måler 12,5v på coil når jeg skrur på tenningen, men får ikke liv når jeg tar ledningen fra coil til fordeler rett i gods!:omfg Siter Audi 100 1988 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 1, 2009 Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 Hva slags bil, motor, tenning? Uansett så skal minus på coilen få pulser fra enten stiften i fordeleren(ved konvensjonell tenning),eller fra motorstyring/tenningsstyring ved elektronisk tenning. Det er derfor ikke så rart at du måler + inn på coil, den er nemlig koblet til tenningslås. Prøv å mål mellom pluss på batteri og minus på coil mens du kjører motoren på starteren, her skal det komme noen pulser. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havalo91 Skrevet November 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 det er en dodge daytona pacifica 1987mod, 2,2 turbo 4'er. har ikke så mye greie på bilelektrisk, men det er vel konvensjonell tenning siden der er rotor og fordeler. men hva mener du jeg kan gjøre? måle om det er pulser? og visst det ikke er det da? Siter Audi 100 1988 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet November 1, 2009 Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 hvis det er sånn at det er en pluggledning fra coilen til fordeleren, mål pluggledningen eller bytt coilen begynn å feilsøk fra når spenningen går inn på coilen til tennpluggene kan være andre ting som gjør at bilen ikke starter: -bensin -følere -register reim har røyket?(kjedde på meg) Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havalo91 Skrevet November 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 Har prøvd å bytta coil;) og reg reima er bra;)er bare det jeg ikke får gnist! og det er veldig kjedelig når bilen snart er klar for veien! Siter Audi 100 1988 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 1, 2009 Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 Sett ei prøvelampe mellom polene på coilen, og kinn mens du kikker på lampa, helst så seint som mulig, da skal lampa blinke, gjør den det er feilen etter coil, gjør den ikke det sitter feilen før coil, tenningsmodul, følere, hjerne etc.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet November 1, 2009 Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 det er en dodge daytona pacifica 1987mod, 2,2 turbo 4'er. har ikke så mye greie på bilelektrisk, men det er vel konvensjonell tenning siden der er rotor og fordeler. men hva mener du jeg kan gjøre? måle om det er pulser? og visst det ikke er det da? Du har nok sikkert elektronisk tenning selv om har rotor og fordeler. Da har du ingen stift i fordeleren. Skal "gnistre" blått i ledningen fra coil når du setter den til gods hvis coilen funker. Men motoren må kjøres på starteren når du sjekker dette. Hvis dette funker, og du alikevel ikke har gnist til pluggene, bør du nok sjekke tennings-modulen på fordeleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet November 1, 2009 Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 (endret) dobbelpost Endret November 1, 2009 av grandisjohn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havalo91 Skrevet November 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 jeg satte frøvelampe mellom + og minus på coilen, lyste ikke noe da jeg kjørte på startmotor, den lyste da jeg tok + på batteri og minus på coil uten at tenninga var på. Siter Audi 100 1988 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 1, 2009 Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 det var ike så rart, men ingen impulser? Da er det noe mystifistisk, ta av minusen, og mål om det er minus der eller ingenting? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havalo91 Skrevet November 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 det var ike så rart, men ingen impulser?Da er det noe mystifistisk, ta av minusen, og mål om det er minus der eller ingenting? hva mener du? Siter Audi 100 1988 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 1, 2009 Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 Det er ikke så rart at du får forbindelse til gods når tenninga er av. Hvordan ser det ut oppi fordeleren din, under rotoren? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havalo91 Skrevet November 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 Det er ikke så rart at du får forbindelse til gods når tenninga er av. Hvordan ser det ut oppi fordeleren din, under rotoren? fordeler og rotor er ny... under rotor ligger det en plate som går noen lefninger innpå... og en slags firkantet rotor under den igjenn Siter Audi 100 1988 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 1, 2009 Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 Er hele fordeleren ny, eller rotor og lokk. Ser det omtrentlig slik ut inni fordeleren? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havalo91 Skrevet November 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 Er hele fordeleren ny, eller rotor og lokk. Ser det omtrentlig slik ut inni fordeleren? Nei, Slik ser det ut:P Siter Audi 100 1988 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg