Gå til innhold

Forza touringcar series A550

Ranger emnet


da9el

Anbefalte innlegg

Here we go again... Hadde håpt å slippe denne diskusjonen en gang til men...

 

Det som ble brukt i dag var alt annet enn touring biler. BMW M3, M5, Audi RS4 med flere er sportsbiler. Når vi først har gått til det steget å kalle det WTCC, la oss nå prøve å holde oss mest mulig lik de bilene som faktisk brukes i WTCC. Honda Civic, Seat Leon, Chevy Cobalt, BMW 135, Nissan Sentra og Ford Focus for å nevne noen, i det hele tatt, temmelig normale biler som utgangspunkt.

 

Greit nok, ble noen lunde jevnt med BMW M3, M5, Audi RS4, S5 og RS6.Vi kan godt ha en serie med de bilene i tillegg til touringcars, men la oss nå da kalle det Sportscar Series. Disse bilene er alt for overlegne mot de ovenfornevnte bilene.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du kjørte jo rs4 selv luringen...

4wd står jo og att ikke er lov..vi må inprovisere når det ikke er noe bmw 320 audi a4 osv

 

syns denne serien funker fint..kan endre navn så slipper du krisen din

 

Jepp, og grunnen til at jeg kjørte RS4 var nettop det at det ble brukt M3 i stor grad. Disse bilene er jo direkte konkurrenter mot hverandre. Men de er ikke touringcars.

 

Er ikke noe krise, bare et lite prinsipp.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ess det gikk opp å ned. Må mere øving å tuning til før det blir så tett som i forza 2. Personlig tror jeg ikke det blir så bra som det da. Men det går vel :D

 

Håper det blir noen goooe bilder fra laguna seca vertfall for der var det mye bra fighting å posisjon bytting..

 

Vi må bare få litt tid på oss så kommer dette til å bli minst like bra som forza 2.

 

anngående serien syns jeg den funker fint men det kansje fordi jeg er en av de som bruker bmw :)

gt: GTFIVE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper å vere med neste gang :) driter egentli i hvilken bil og hvordan det ender....spille som er gøy :)

 

Joda fair enough det. Men var ikke noe av målet å ha med mye forskjellige biler? I går var det nesten bare BMW M3, med noen få unntak. Hadde egentlig planer om å kjøre BMW 135, men den er jo sjanseløs mot M3 og M5. Er uansett morro å kjøre, men når du veit at du blir frakjørt før løpet har begynt, på grunn av at de andre har bedre biler så synes jeg likevel at mye av moroa blir borte.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte vi kunne hive oss rundt med touringcars.

tester klaasse: a600

 

REGLER

 

1* forza kit påbudt forran...bak er frivillig da ikke alle biler kan ha det

 

2* skal IKKE være 4wd i denne serie

 

3* små sportsbiler ala :lotus elise renault 5 osv er ikke tillat

 

4* bilene skal ha 4 seter eller mere som orginalt fra fabrikk..diblir jo borte når bur er montert..

 

5* Dette er en racing serie..bilene skal være race

alt i understell skal være topp trimma i racingstil.

det er for at alle bilene skal være så like som mulig så det blir close racing

 

 

bruk Road atlanta til testing så har alle en rundetid å gå etter..åsså er det jo en morro bane

 

 

 

det var alt jeg hadde...håper noen er ready for racing

kjør sportslig å ikke noe torpedering og lignende(jaja det er jo et spill men vi kan bruke fantasien å gjøre det litt realistiskt)

 

mvh

Da9el

xboxlivename:LoftedDaniel23

 

BTW... hvorfor ikke 4wd? RS4 og M3 er jo direkte konkurrenter. Klar over at RS4 har en fordel i starten. Men bilen er naturlig understyrt pga. 4wd og er tung å dra med seg rundt trege svinger.

Så at du tok godt innpå i hårnåla, spoon svingen og sjikana på Suzuka. På Road America bremset jeg på meg opptil flere ganger pga. at RS4'n har en stor tung motor som sitter veldig langt fram, slik at bilen egentlig ikke har noe god vektbalanse. Når bilene kommer opp i fart er det ikke mye som skiller M3 og RS4, bare noen få hundredeler per runde.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp skal tilate 4wd men har ikke kommet så langt enda..di fleste biler i a600 skal være nogenlunde like i ytelse..att valget falt på bmw er jo naturlig da det er meget brae biler..bare se på wtcc der kjører så og si alle privatførere bmw eller seat..vi kan ikke sette reglene til at m3 rs4 osv ikke kan tilates..da faller så utrolig mange biltyper bort di fleste biler er jo sportscouper/sedaner..syns kampen min me å ta deg igjen i rs4 mot e46 var meget morro..når du ledet å jeg var bakom var målet mitt å finne ut om 4wd kan tilates å vi kjørte så likt att det er ikke noe problem..att noen biler er bedre enn andre er ikke til å unngå..men det har mye med setup og å gjøre.

btw du må få fikset laggingen din..på lemans var bilen din i luften over en halvrunde før du plutseli landet rett forran meg

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp skal tilate 4wd men har ikke kommet så langt enda..di fleste biler i a600 skal være nogenlunde like i ytelse..att valget falt på bmw er jo naturlig da det er meget brae biler..bare se på wtcc der kjører så og si alle privatførere bmw eller seat..vi kan ikke sette reglene til at m3 rs4 osv ikke kan tilates..da faller så utrolig mange biltyper bort di fleste biler er jo sportscouper/sedaner..syns kampen min me å ta deg igjen i rs4 mot e46 var meget morro..når du ledet å jeg var bakom var målet mitt å finne ut om 4wd kan tilates å vi kjørte så likt att det er ikke noe problem..att noen biler er bedre enn andre er ikke til å unngå..men det har mye med setup og å gjøre.

btw du må få fikset laggingen din..på lemans var bilen din i luften over en halvrunde før du plutseli landet rett forran meg

 

Urk ja... vurderer å gå over til noe landbasert i stedet for trådløst, men jeg får dårligere hastighet. Og det plager meg litt, blir mer stabilt da. Men jeg går med litt flytteplaner, så å få det til uten binding uten å måtte betale skjorta og litt til i etablering kan bli problematisk. Dette ble OT, men men...

Kommer nok en tråd i løpet av dagen/kvelden fra meg med noe som er mer likt den touringcar serien vi hadde i Forza 2. Tenkte noe slik som biler med 4 seter eller mer, men bygd fra basisutgave urørt av de respektive fabrikanter sine tuning/motorsport avdelinger. Kommer egen tråd på det.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M3 vs RS4 og M5 vs RS6 er jo direkte konkurrenter. Biler som i utgangspunktet er veldig jevne, så trur ikke de er ødeleggende for serien akkurat, men kan jo være noe Evo eller Impreza som fort kan bli litt vel raske.

 

Vi får rett og slett prøve og se.

 

Har en italiener med masse rart i som jeg har planer om å ta i bruk. Må jo ha bil som står til nicket mitt...

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det går ikke å bruke unskyllningen att m3 bila er for kraftige nå. vertfall ikke e36. 410hk hadde jeg, hadde jeg brukt focusen hadde jeg hat 425+ husker ikke helt. Ikke sjekka hva det andre ender opp med..

 

Tror mange har valgt den biln på grunn av att bakenden sitter bedre å frw bila har blidt veldig mye tyngere å kjøre. Focus 06'n kjennest ut som den er 3tonn. Men den er jo lettere en v6 clioen.. Håper det kommer tune's snart som er gode :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det går ikke å bruke unskyllningen att m3 bila er for kraftige nå. vertfall ikke e36. 410hk hadde jeg, hadde jeg brukt focusen hadde jeg hat 425+ husker ikke helt. Ikke sjekka hva det andre ender opp med..

 

Tror mange har valgt den biln på grunn av att bakenden sitter bedre å frw bila har blidt veldig mye tyngere å kjøre. Focus 06'n kjennest ut som den er 3tonn. Men den er jo lettere en v6 clioen.. Håper det kommer tune's snart som er gode :D

 

Har ikke noe med effekt å gjøre. Men de bilene er så fordømt bra bygd i seg selv. Det gjør at de vil bli rimelig overlegne mot de touringcar bilene vi kjørte i Forza 2. En Civic eller en Focus vil slite big time med å holde følge uansett hvordan de bygges og tunes. M3 er bygd med tanke på bane, BMW oppfordrer vel nesten til det, det er ikke Civic eller Focus, i hvertfall ikke i den grad. BMW utvikler mye på Ringen, så bilene går jo deretter.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår