Gå til innhold

Nøkkel kode.. Samme nøkkel låser opp 2 biler.

Ranger emnet


Protrek

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er en "lykkelig" eier av en VW Passat 1.9tdi 2003 modell

Samt at jeg har en VW Transporter T5 2008 modell som jobb bil.

For ett par dager så oppdaget jeg at nøkkelen til Passaten låste opp og igjen begge mine biler, dette syns jeg er MEGET merkelig. Nesten så jeg har lyst til å gå til avisa med saken :D

 

Er det på noe måte mulig at kodingen i nøklene kan hoppe fra den ene til den andre ??

 

Når jeg oppdaget dette så hadde jeg begge nøklene i lommen og skulle åpne Transporteren men trykte på feil nøkkel først, nesten i samme sekund trykte jeg på riktig nøkkel så transporteren åpnet seg. Kan da kodingen ha "hoppet" oveR?

 

Passat nøkkelen fungerer fint til å åpne lukke passaten. Samt Åpne lukke Transporteren.

 

Transporternøkkel går kun til Transporter.

 

 

Hvis dette er mulig så må det være en svakhet hos VW nøkkelkodingen. Eller så er jeg extremt heldig/uheldig som har 2 biler som har samme koding.

Har hatt begge bilene i 1års tid, men ikke oppdaget noe tidligere.

 

 

Håper noen kan svare meg på dette. Eventuelt hvordan jeg skal gå frem å få dette til å bli normalt igjen, da dette kan by på litt problemer. (Låser seg igjen etter 30sek eller noe sånnt)

 

Har 1 stk Passatnøkkel og 2 stk Transporter nøkkler.

Pr. Ansvarlig Nordmøre Gatebilklubb

 

http://www.nordmoregatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med Møller i Trheim, men han jeg snakka med der hadde aldri hørt om lignende. Fikk en anbefaling om å resynce nøkklene selv, det sto forklaring i Service boken, men det er litt vanskelig kansje når jeg har bare en stk nøkkel til den ene bilen. (ikke gidder jeg å lese i den heller) Har mest lyst til at møller skal orde detta "gratis" siden det er opplagt at det er en svakhet i noe kodesystem.

Pr. Ansvarlig Nordmøre Gatebilklubb

 

http://www.nordmoregatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår