Norbjørn Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 hålder på å bytte girkasse på min 142 73 mod. har en 240 kasse som jeg skulla sette i. men når jeg tok ned den gamle girkassen å satte den ved siden av den nye var 240 girkassen lengre en 140 kassen. noen som vet hva som skal til for å få dette til å passe eller om det er en annen 240 girkasse som passer rett i? går er akselavstanden på 240 og 142 lik, slik at jeg bare kan bytte mellomaksen for å få det til å passe? Haster! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 hålder på å bytte girkasse på min 142 73 mod. har en 240 kasse som jeg skulla sette i. men når jeg tok ned den gamle girkassen å satte den ved siden av den nye var 240 girkassen lengre en 140 kassen. noen som vet hva som skal til for å få dette til å passe eller om det er en annen 240 girkasse som passer rett i? går er akselavstanden på 240 og 142 lik, slik at jeg bare kan bytte mellomaksen for å få det til å passe? Haster! Har du clutchus til rettstillt da? Eler er det motsatt det blir problem? Kanskje en aksle fra 242 med 5 trinns vil kunne funke, om det finnes. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norbjørn Skrevet Oktober 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 nei har ikke d, men har blitt fortalt at girstanga vil bare stå litt sjeivt men vil fungere fint. trodde 242 hadde er lik andre 240er og om det er noen forskjeld så har jeg vertfal ikke tilgang til det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Dersom du ikke har clutchus til rettstilt b20, eller har rettstilt motoren din, kommer det ikke til å funke.. Var noen som testa det i bilcross engang.. Gristanga peker på skrått mot dørhåndtaket på passasjer siden.. Altså bra mye på skeiva.. :p Du må også ha kortere mellomaksel. Og annen clutch og slikt. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle3 Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Må jo selvfølgelig ha mellomakselen til den kassa du skal sette. Volvo har 7 forskjellige mellomaksler til 200 serien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norbjørn Skrevet Oktober 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 har en kamerat som har jort dette før. eneste han flyttet over fra 140 kassa var navet du skrur mellom akselen på. ellers var det bare å sette den opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Det er jo teknisk umulig.. Du MÅ bytte mellomaksel og rette opp enten motor eller bytte clutchus.. Clutchen må du nok også bytte som sagt, da det er grovsplines på de gamle motorene og fine splines på de nye.. Og m47'en kommer nok fra de nye motorene.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norbjørn Skrevet Oktober 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2009 nei jeg MÅ ikke bytte mellomaksel! motoren står jo rett stilt fra før, og trenge ikke bytte clutchus. men ja jeg må bytte clutcen og trykkplaten muligens svinghjul også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2009 Skreiv litt raskt der.. Mente at du måtte skråstille motoren for å få girkassen rett.. Og mellomaksel må du nok bytte uansett.. Det er jeg 100% sikker på.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norbjørn Skrevet Oktober 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2009 da skal jeg få tak i en annen girkasse slik at jeg kan motbevise deg :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2009 Er det ikke slik at du må ha clutchus fra 240 med B20 til dette da. Du skråstiller iallefall ikke motoren for å få inn 5-trinns. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamolv Skrevet Oktober 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2009 girstanga blir alldeles ikke å peke mot passasjersiden når man setter kasse for skråstilt motor på b20.den blir å komme helt inntil førersetet.går som sagt dette, og det er blitt gjort før, men er ikke noe løsning som de fleste velger.derimot kan du få en kompis som sveiser støypegods til å mikse sammen clutchhus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.