Gå til innhold

Europeisk front til Amerikansk 240

Ranger emnet


Ielwa

Anbefalte innlegg

Hei hei :)

 

Som topic sier.

 

Joda jeg har hørt man kan bare kjøpe en Amerikansk 240 isteden for det er mye enklere,joda takk for tipset. i know.

Tingen er at jeg sitter med en ganske strøken 240, men hypp på Amerikansk front.(spesielt lyktene)

 

Spørsmålet er som sagt. kan man bygge om den europeiske fronten til amerikanske? (eller er dette veldig mye sveising og tilpassing på alle mulige måter) eventuelt noen som har gjort dette?

 

Takk.

:happyhappy:

I'd be drifting to heaven, flying is for pussies!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå må jeg først si at jeg misforsto overskriften din, jeg trodde du ville sette en europeisk front på en usa-utgave av 240...

 

Men men...

 

Hvor mye arbeid det er kommer an på hvilken årsmodell bilen din er.

 

Har du en '85 eller eldre er det veldig enkelt. Du må ha:

 

*snutepanser

*gamle typen skjermer og frontplate ('75-'80)

*gamle typen blinklys

*usa-lykter med rammer

*gamle typen snutegrill ('75-'80)

 

Alt dette er bolt-on.

 

Har du en '86 eller nyere trenger du akkurat det samme, men du må i tillegg kappe ut plata foran frontruta der luftinntaket sitter, og sveise inn tilsvarende del fra en '75-'85 modell.

 

Jeg har hørt at hvis dette skal gjøres skikkelig, så må du ut med dashbord og frontrute.

'79 Volvo 244DL, skal bli 254R

'84 Volvo 244GLT, blir snart spiker

'90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt

'93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi

'99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en '86 eller nyere trenger du akkurat det samme, men du må i tillegg kappe ut plata foran frontruta der luftinntaket sitter, og sveise inn tilsvarende del fra en '75-'85 modell.

 

Jeg har hørt at hvis dette skal gjøres skikkelig, så må du ut med dashbord og frontrute.

 

Altså, forutsatt at det skal settes _eldre_ type USA-front på en 86-modell eller nyere... Det finnes jo USA-modeller fra 1986 og senere også, men de skiller seg langt mindre fra "våre" enn hva de fra slutten av 70-tallet til 1985 gjør.

 

Det er nok relativt krevende å sette eldre front på en 86+, for det elementet foran frontruten på 86-modellen var faktisk ett av få tilfeller i 240-seriens historie hvor en "bærende" eller fast del av karosseriet ble endret.

 

Og jo forresten helt enig, overskriften fører til at innholdet kan misoppfattes.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår