Gå til innhold

Bytte motor til 1.8t

Ranger emnet


quattrofan

Anbefalte innlegg

Har en a4 1.8Q nå, men er 4 feil på motorstyringen og kamakselkjede strammer i bakkant av motor er gåen/ slitt noe som ville koste rundt 10-12000 å fikse i følge møller. Det er ekslusiv å fikse motorstyringen.

 

Vil uansett ha mere gamp i bilen, og lurer derfor på hva som må til får å få registrert bilen min med 1.8TQ.

 

Vet at det sies at det kan være billigere å selge bilen og kjøpe en med turbo.

 

Hvor mye tror dere ca det vil komme på :) ?

 

Er ikke det nok og få tak i en delebil med TQ og skifte motor, styring og bremser ?

 

 

 

Takk på forhånd !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må passe på å få alle papirene som viser hva som skal byttes, og så må du få et verksted til å bekrefte at alt er byttet.

 

Husker jeg var i kontakt med Møller om dette selv. Men var ingen hjelp å få der, da de visstnok ikke har papirer som viser hva forskjellene er. Og de kunne ikke printe ut de forskjellige delenr heller.. Vegvesenet hjelper deg ikke, de bare henviser deg til importøren.

 

Men en delebil burde gjøre susen, er bare disse papirene som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, møller sa at de kunne skaffe dokumenter/tegninger av deler og sånt, men skal se om jeg får fadern til å høre med de, siden han kjenner de fleste der :)

 

Men problemet ligger rundt papirene altså ?

Papirer på alle delene som byttes, og papirer på at de forskjellige tingene faktisk er byttet ?

Ah, flaks du hadde da :P Jeg fikk 0 hjelp.

 

I følge Vegvesenet så godkjente de så lenge alt som måtte byttes var byttet og det var dokumentasjon på at alt var i orden. Men det skader selvfølgelig ikke å ta en telefon til dem og spørre så er du sikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa Vegvesenet om hvilke deler som måtte byttes da?, siden du skriver;

I følge Vegvesenet så godkjente de så lenge alt som måtte byttes var byttet

Jess, blir vell muligens en tlf samtale med de i nærmeste fremtid :)

De sa bare at alt sånn måtte jeg høre med Audi om. De hadde ikke noen oversikt over det. Er så fantastisk at man kan få hjelp her i landet..

 

Men er vel sånn at hvis du bytter alle delene som er forskjellig fra 1.8Q til 1.8TQ (typ bremser etc) så skal det være i orden bare du kan dokumentere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår