ropavo Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Er det noen som vet hvor mye turbotrykk disse tåler? Hvilke andre ting man enkelt kan få ut litt mere hk? Tenker på å sette en sånn motor i biltrail bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 Motoren tåler mye juling, ta komp test før du skrur opp trykket. Fuel cut slå inn ca rundt 08-09bar, spørs helt på høyde meter du er på osv. Manuell trykk justering Chipper du den, fjerner du Fuel cut. Da er det ikke noe problem å sette på trykket, men rundt 09bar er ok for orginal turbo, etter det blåser den bare varmluft... MSD igniton er lett å koble opp. Mye smått som er lett å montere! Dreiemomentet er heftig allerede fra 2k rmp. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropavo Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 Ok. Etter det jeg forstår er dette en Mazda-motor, går det da å sette en 16v DOCK topp ifra 626 rett på denne motoren, hvis det er noen vits da. Hvor skaffer jeg chip billigst? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 Stemmer at det er mazda, F2T. Sjekket 16V opp for noen år tilbake, og det skulle visst ikke passe, men har ikke sammenlignet så hvem vet om det passer... Men blir knot med reg reima og plass osv tror jeg. Men F2Tn kan du dra ut 300hk med orginal innmat og topp, bare skift turboen og sett på datasprut og alt som følger med det. Chippet skaffer du fra USA... sjekk ebay Probinator chip, zoombie og noen andre. Eller sjekk performanceprobe.com Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropavo Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 Ok. Takker for svar. Skal sette denne i en Daihatsu Rocky, orginalt diesel med 285 nm, å ettersom denne har 260 nm orginalt, rekner jeg med det skal bli bra når jeg får trimmet litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 Burde bli et morro resultat det ja! Hvor har du fått motoren fra? Sjekk motor bygget mitt, masse bilder osv. Kanskje du får noen ideer Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropavo Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 Fra en vrakbil der jeg jobber. Skal se på bygget ditt for ideer ja. Håper det blir bra, bilen veier ca 1650 kg nå, men denne motoren er vel 100+ kg lettere enn den som står i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2009 Ok, usikker på hvor mye motoren veier. Men den er nokså lett ja... Blir nok bra, Proben min veier 1500-1600 ca Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg