Gå til innhold

Rare tilkoblinger på basshøyttaler

Ranger emnet


kjetilbm

Anbefalte innlegg

Hei. Onkelen min har skaffet seg en litt random basskasse, en såkalt aktiv kasse, med integrert forsterker.

 

Men han fikk ikke med noen kabler, og kontaktene ser sånn ut som på bilde:

2a6sgf4.jpg

 

Hvordan skal dette kobles, og hvor får vi skaffet disse kontaktene?

Tenker da på "HIGH INPUT", "REMOTE" og "POWER REM"

 

Mvh Kjetil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare bruke phonoene på Low Input da? Vil mest sannsynlig gi bedre lyd det. For å koble på strøm må du mest sannsynlig lage til noe. Se om du finner en kabelsko ellernoe som passer inn på "pinnene" i kontakten. +12V skal rett på pluss på batteriet, GND Skal festes solid i et ullakkert jordingspunkt i karosseriet og REM er styrestrøm og skal kobles sammen med REM fra spilleren.

Jetta 85 - The funkmobile

Seat Leon - Bruksbil

 

Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, regner med det bare er å bruke Low input. Så det er jo greit nok.

 

Men på REMOTE-inngangen er det jo en sånn telefonplugg (RJ12 eller noe), med 6 eller 8 kontakter inni. I min bil er det kun 1 leder til REMOTE, ikke 6/8..

Og samme på Power-inngangen, der skal jeg bare bruke 2 av pinnene, skal jeg bare la de siste 4 pinnene være ubrukt da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

REMOTE er nok fjernkontroll til subben som du kan ha fremme i førerposisjon og REM mellom +12v og GND er nok remote til å slå på subben, altså der remote fra spilleren skal inn.

 

Eg ville nok delt en tjukk kabel og brukt begge pinnene på strømmen, på remoten er det ikke så nøye da det er så lite strøm.

Jetta 85 - The funkmobile

Seat Leon - Bruksbil

 

Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det dere sier er at jeg ikke skal bruke REMOTE (den med telefonplugg)? Kun den rare pluggen med 6 pinner? Kan jeg såfall kortslutte de fire helt til venstre, og sette jord på de to siste?

 

NEI! Du skal ha pluss på de to til venstre, remote på en av de i midten, og jord på de to til høyre... Remote henter du fra spilleren, og KUN derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår