Scorpio29 Skrevet Oktober 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 94 Corolla 2.0L Diesel Bilen rister når man løser klutsjen i 1.gir. Ligner veldig på samme risting som man får når man bruker for lite gass og motoren holder på og daue. Men nå rister den uavhengig av turtall. Ingen risting når man løser klutsjen i revers eller noen av de andre girene. Problemet skjer bare når man går fra 0 km/h. Ingen risting når man først har fått bilen i bevegelse. Klutsjen er under 2 år gammel så den har mye å gå på fortsatt. Men la merke til att motoren beveger seg 3 til 4 cm bakover når man løser klutsjen. Er dette normalt? Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet Oktober 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 Høres ut som en av to, og begge muligheter er enkelt å sjekke. Det er ikke normalt at motoren beveger seg 3-4 cm bakover under igangsetting. Sjekk for løse motorfester. En annen mulighet er at simringen/oljetetningen i bakkant på veiva lekker olje. Slik får man olje på clutch lameller og clutchen begynner å "glippe". Noe som kan forårsake en voldsom skjelving under igangsetting. Sjekk om det minker unormalt mye olje på motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Høres ut som en av to, og begge muligheter er enkelt å sjekke. Det er ikke normalt at motoren beveger seg 3-4 cm bakover under igangsetting. Sjekk for løse motorfester. En annen mulighet er at simringen/oljetetningen i bakkant på veiva lekker olje. Slik får man olje på clutch lameller og clutchen begynner å "glippe". Noe som kan forårsake en voldsom skjelving under igangsetting. Sjekk om det minker unormalt mye olje på motoren. Bilen bruker så og si ikke olje. Ganske bra tatt i betraktning att den er gått over 300 000. men ja, skal sjekke motorfestene. Takker for svar Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 Hvor hard skal gummien ved motorfestene være? Kikket mens jeg gynget bilen fram og tilbake i gir. Da bevegde metalfestet inni gummiforingen seg mye. Men når bilen står stille er det like mye gummi under som over foringen. Hvor mye ligger slike gummiforinger på? Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet Oktober 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2009 Høres ut som du har funnet feilen:pimp Pris for gummikudder til motoren på Toyota aner jeg ikke, men koster neppe all verden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.