honda1991 Skrevet Oktober 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 HEI Har en primera 2L D SLX, som jeg har byttet termostat og føler. Tømte radiatoren og slangane inn på motoren for kjølevæske. fylte på ny frostvæske. Tok meg en kjøre tur, etter 5-7min så gikk tempratur måleren på topp. Såg etter om det var nok frostvæske på radiatoren, fylte og fylte men det bubler opp luft når lokke er av og motoren på tomgang. Trur jeg har fylt nærmere 5 L frostvæske. Har peila olja og den er svart som kull. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Oktober 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 ryker det hvitt bak deg da? om ikke har du garrantert lekkasje på på utsiden Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Eksosen da, ryker den mye? Lufta du den ikke skikkelig før turen, 5 liter kjølevæske er ikke mye, normale er vel fra 6 liter til 12 liter på personbiler generelt Ingen synlige lekkasjer? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Oktober 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Eksosen da, ryker den mye?Lufta du den ikke skikkelig før turen, 5 liter kjølevæske er ikke mye, normale er vel fra 6 liter til 12 liter på personbiler generelt Ingen synlige lekkasjer? nja.. på en sr20 skal det ikke mere til en ca 8l fra det er helt tomt i blokka tenker jeg. du må lufte systemet ja ellers blir det luft bobler inni der som gjør at du vil få varm motor og kjølevæska blir for lite av Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Vil tro det er omtrent det samme på CD20-motoren, 5 liter er iallefall i minste laget, og kan jo ha gjort at du har tatt en topppakning, det er en vrangforestilling mange har at det automatisk blir vann i olja ved defekt topppakning. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honda1991 Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 (endret) hvordan lufter du systemet da! Igjen synlige lekkasjer nei. ingen kvitt eksos. Endret Oktober 23, 2009 av honda1991 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Fyller opp, lar det side ned, stå gjerne i oppoverhelling, fyll på mer ettersosm det synker, når det har stagnert start motor, varmeapparat på full varme, etterfyll ettersom den går seg varm, kjør litt, sjekk og evt etterfyll. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honda1991 Skrevet Oktober 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 Var og såg på bilen i dag, fant ut at radiatoren lekker. :( Hvor får eg tak i ny radiator? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 Var og såg på bilen i dag, fant ut at radiatoren lekker. :( Hvor får eg tak i ny radiator? Hvor lekker den? Kan jo kikke på høggern, men disse radiatorene er gjerne tomme for innmat etter mange år, så sjekk pris hos noen som driver med radiatorer. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honda1991 Skrevet Oktober 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 Den lekker nede i venstre hjørne når du står fram for bilen, men det rener ikkje i strie strømer. Men når eg tar på "såret" er det veldig fuktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are Storholm Skrevet Mars 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2010 Kjøp deg en boks med slik tettningsmiddel for radiatorer/kjølesystem. En boks med noe pulver som tetter hull osv. Funker til de grader! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet Mars 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2010 Drypper det av såret eller bare fuktig? Kan være toppakning som er gåen, er nesten normalt det. Har skifta et par sånne. Tette radiatoren først å se Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg