Gå til innhold

1958 pv

Ranger emnet


Emil90

Anbefalte innlegg

Hvis det er så gammelt at det er 6V anlegg er det gjerne grøvre dimensjonert enn tilsvarende, men nyere 12V anlegg. Greit å se over at det ikke er musespist eller har morken plast (isolasjon per enkeltleder) der det ligger mot varm/oljete motorblokk osv...

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Emil90

Sjekk også kobberen i ledningene dine, de har en tendens til å irre på gamle anlegg. Ser da nesten svart ut og da leder de dårlig.

Hvis det gamle nettet er bra har jeg jeg et tips på rengjøring. Ta en tøyfille og dynk den i bensin som du vasker ledningene og plasten med. Gjorde det på min 65 og det funket kanon.

 

Lykke til:thumb

Volvo Amazon 121 -65

Audi A6 2,5TDI Avant -96

MB C180 -95

Honda 750 Africa Twin -95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips, pedalgeir. Jeg har klipt meg igjennom noen kølsvarte ledninger på jakt etter friskt kobber. Det er også et HiFi tips å stusse endene en gang i blant ettersom den gylne, blanke fargen forsvinner.

 

På gummierte slanger og detaljer er en klut med bremsevæske fint til å fornye. Får du igjen glansen i en rødisolert kabel eller er det mest for å fjerne skitt og olje?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Takk for svarene, men er fortsatt litt usikker. Det sitter 12v anlegg i delebilen(1965 mod) og dette ser litt "hjemmefiksa" ut, med jordinger som er ledninger surret rundt en skrue med isolasjonsteip. hva tror dere? lurer i tillegg på om det er samme motor feste forran som bak på en B18? må kjøpe nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår