Liland91 Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Nå har det seg slik at jeg vurderer å kjøpe meg bilstereo og lurte på om dere med litt peiling kan se over dette om jeg mangler noe. Og hvilke kabler skal brukes mellom sub og forsterker? Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Du får litt jobb med å sette det høyttalersettet i dashbordet, det må lages endel større hull under grillene, antagelig også slipe til et par kanter på høyttalerchassiset. Om dybden holder er jeg også sterkt i tvil om. Kasse til 12" skal du lage selv? Jeg har ellers spesialhøyttalere og -pakker til W124, bare å spørre... ;) Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Forsterkeren blir også i minste laget, må kjøre med 80w rms til hver spole, og det er ikke allverden ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liland91 Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Vel det står at forsterkeren er 2x260wrms 4 ohm brokoblet og suben er 500wrms med to spoler på 4ohm går ikke det da? Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Vel det står at forsterkeren er 2x260wrms 4 ohm brokoblet og suben er 500wrms med to spoler på 4ohm går ikke det da? So du skal ikkje ha forsterker på høgtalerene framme!? Bruk ein monoforsterker til subben. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liland91 Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 So du skal ikkje ha forsterker på høgtalerene framme!?Bruk ein monoforsterker til subben. Er det nødvendig egentlig med forsterker til front? Kanskje dumt spørsmål, men svar ærlig ;) Og hvilken type ledning bruker dere for og koble sub til forsterker? Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkmobile Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Om du skal kjøre høytalere fremme på spilleren har eg best erfaring med alpine spillere. Der kan du nemmelig sette deling på høytalerutgangene. Dette vil si at høytalerene fremme slipper og prøve og spille bassen som subben spiller. Men da trenger du også bare en monoblokk til subben din. Kanskje en på 120 watt ellernoe. Til subben bruker du forresten bare høytalerkabel som sikkert følger med i kabelsettet :) Siter Jetta 85 - The funkmobile Seat Leon - Bruksbil Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Om du skal kjøre høytalere fremme på spilleren har eg best erfaring med alpine spillere. Der kan du nemmelig sette deling på høytalerutgangene. Dette vil si at høytalerene fremme slipper og prøve og spille bassen som subben spiller. Men da trenger du også bare en monoblokk til subben din. Kanskje en på 120 watt ellernoe. Til subben bruker du forresten bare høytalerkabel som sikkert følger med i kabelsettet :) Den funksjonen har min eldgamle pioneer-spiller også, tror alle pioneer med separat sub-utgang har High-pass-filter... Jeg vet folk har fått lurt nedi 6" i orginalhulla i W124 foran, da er det nok rimelig fullt, og du har ikke allverdens av dybde å gå på. 5" går greit, orginalhulla er 4,75" så litt modding må til. Pass på at du ikke kortslutter koblingene mot metall. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liland91 Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Siden jeg ikke har mer enn to høyttalere i bilen orginalt (to foran), hvordan anbefaler dere at jeg skal plassere to bak? Lage hull på toppen av subkassen og stappe de nedi der? eller i bakdørene? Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Du burde ikke ha høyttalere baki, men forsterker til fronthøyttalerene bør du ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liland91 Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Du burde ikke ha høyttalere baki, men forsterker til fronthøyttalerene bør du ha. Nei men daså har notertr meg at det trengs ;) Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liland91 Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Dobbelpost men, det gjør vel ikke noe om forsterker er 80 Wrms mer enn subwooferen? Eks en forsterker på 480w rms på et element på 400wrms? Trenger vel ikke si at jeg ikke har peiling på slikt? :) Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Høyttalerwatt skal du ikke se så mye på, det er forsterkerwatt som driver høyttaleren. Mer interessant med følsomheten til høyttaleren om det er høyt lydvolum som er målet, jo høyere følsomhet jo færre forsterkerwatt trenger du før ørene blør... Har du originalgriller til 4" i bakdørene? Hvis ikke kan du nok trygt glemme høyttalere bak, det blir mye arbeid for lite virkning utover en viss "surround-effekt", som dog kan være besnærende i mange tilfeller. Men har man ikke noen originalåpninger som minimerer arbeidet med dette, kan man like gjerne la være. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liland91 Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 jahaja, da vet jeg det :) Har ikke det i bakdørene nei:/ Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Om du vil ha høytalere bak så trengs kun ledninger og dørtrekk.... Kasser oppå sub kan gå, men ikke nedfelt i subkassa. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg