Gå til innhold

Kupevarmer

Ranger emnet


Makach'Mouchkil

Anbefalte innlegg

Hei du

 

å montere varmeren i seg selv, er ikke noe pes.

 

Det som kan være litt krøkkete er hvor du skal trekke ledningen, og om du skal montere en hurtigplugg i frontfangeren på bilen.

 

Hvis du kun skal ha varmer i kupeen, og kan leve med å ha en ledning ut gjennom et vindu(som kan være smart med tanke på bytte av luft, samt å få vekk fukt)er dette gjort på 7 min, ink en røykepause, men skal du legge opp hurtigplugg i fanger, må du strekke ledning inn i kupeen, og i tillegg montere støpsel.

 

Jeg hadde ledning ut vindu i min gamle bil, den stod i carport, og det fungerte helt knall.

 

tror ikke du trenger noe stort arsenal av verktøy heller. Men ta høyde for en god infestning. Hvis du skal sette den på en av bilens "filtkledde" paneler, pass på at du kommer gjennom disse, og får godt feste i karoseri eller hardplast.

 

gudd løkk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står bilen skjermet fra regn og snø bør det gå greit å ha vinduet på gløtt, men står bilen i "åpent terreng" må du trekke kabelen gjennom torpedoveggen (veggen mellom motoren og pedalene).

Jeg kjøpte en løs kabelbit og monterte på skjøtekontakter etter at kabelen var ført gjennom torpedoveggen.

Kupévarmeren kobles til kontakten inni bilen, også har jeg en skjøteledning som er koblet mellom kontakten i motorrommet og et av uttakene i huset.

 

Kosta meg under 1000 kroner totalt (for kupevarmer, 25m skjøteledning, 2 meter løs kabel, 2 skjøtekontakter og et tidsur til å sette i stikkontakten) og alt jeg trengte av verktøy var et vanlig stjerneskrujern.

 

Det er ikke mye jobb, og det er absolutt verdt det når du kommer ut om morran og setter deg i bil med 25-30 grader! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår