Steinar31 Skrevet Oktober 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 (endret) Ble utført service og oljeskift på bilen på 81.000km Nå har den gått 83.000 km og nå lyser oljelampen. Noen som har noen tips? ser ikke noen lekkasjer under bilen. Hjelp !! VW Passat 2006 1.9 tdi Endret Oktober 18, 2009 av Steinar31 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Oktober 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 Jeg trodde ikke jeg hadde noen lekasjer jeg heller, men så viste det seg at det bare lekker når bilen går.. Lekker ikke mye, men kjører jeg en del må jeg etterfylle. Det lekker ikke bare fra en slange som du ikke ser da? Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet Oktober 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 Det er ikke godt å si om den lekker mens den er i bruk, men det virker litt usannsynlig siden den er såppass ny og hadde service + oljeskift når jeg kjøpte den for 3 mnd siden. Har ikke fått noe varsel tidligere, kun i kveld og varselet gav seg ikke etter 10-15min... er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Oktober 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 En slange kan jo gå til h****** når som helst :p Men prøv å se mens den går.. Var sånn jeg fant det ut hvertfall. Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet Oktober 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 Det store spørsmålet er hvor langt man kan kjøre før dette blir alvorlig... Vet fint lite om biler og enda mindre om nyere biler... men er det bare å fylle på mere olje eller er dette tabu på nybiler som må gjøres av verskted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Oktober 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 Du kan vel måle oljenivået på bilen din? :p Er det for lite så lekker den, er det som det skal kan det være at det bare er en feilmelding som ikke er fjerna.. Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Oktober 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 Det store spørsmålet er hvor langt man kan kjøre før dette blir alvorlig... Man kjører ikke med lysende oljelampe. Sjekk oljen. Er det under minimumsmerket så fyller du på olje. Om du ikke skal bytte olje veldig snart bør du bruke riktig olje for TDI bil i.h.t instruksjonsboka (slik som VW spec nr. 506.01 eller 507.00). Om oljelampa ikke lyser når du starter etter å ha fylt olje kan du kjøre. Ellers må den stå, eller taues, til feilen er rettet. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet Oktober 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 Man kjører ikke med lysende oljelampe. Sjekk oljen. Er det under minimumsmerket så fyller du på olje. Om du ikke skal bytte olje veldig snart bør du bruke riktig olje for TDI bil i.h.t instruksjonsboka (slik som VW spec nr. 506.01 eller 507.00). Om oljelampa ikke lyser når du starter etter å ha fylt olje kan du kjøre. Ellers må den stå, eller taues, til feilen er rettet. -- Heisann og takk for svaret. Litt av problemet er at min samboer bruker bilen og står på andre siden av Trondheim... hun var ute og sjekket oljenivået nå og nivået er akkurat der det bør være. Lampa som lyser sier dette er en indikasjon på "for lavt motorolje nivå" Er det kun en feilmelding da kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet Oktober 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 Kommer med tilleggs info her... min samboer forteller nå før hun skal kjøre hjemmover at hun hadde parkert i en nedoverbakk og at det var etter dette den gule varsellampen lyste de neste 10 minuttene... i instruksjonsboka står det at ved gul varsellampe, skal man peile oljen..hun sier også at lampen lyser ikke mere nå... Mulig det tok endel tid før bilen oppfattet at oljenivået var i orden da... merkelig, for avansert teknologi dette :ratatatat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg