mitnick Skrevet Oktober 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 (endret) Kjøpte for en stund siden en Ford Scorpio, som jeg skulle ha som delebil...har nå tatt det meste av deler, men har fått et tilbud på motoren nå, av en som bil kjøpe den, MEN han vil se at den starter og går først. Problemet er da at jeg har klipt av en hel del kabler rundt om kring, og uten å tenke på det klipte jeg bort kablene til tenningsbryteren, og bryteren er blitt borte. såeh..altså, hvordan kan jeg starte bilen nå? har prøvd å koble sammen noen kabler uten å få start på den, prøvde å kortslutte starteren, men det gikk heller ikke. De kablene som gikk til tenningsbryteren var 1 rød 1 svart 2 blå 2 lyseblå Har også en annen Scorpio, men det er nyere modell og er Cosworth, der er det 1 rød 1 svart 1 gul 2 grå Noen som kan noen tricks for å få igang bilen? Kommentarer som "kjeltring!, kjøp deg egen bil" er unødvendige. Endret Oktober 18, 2009 av mitnick Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 Legg en ledning fra pluss på batteriet, og til pluss på coilen, og det samme med bensinpumpa, så kortslutter du pluss med innslag på starteren ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 Ta av dekslet rundt ratt, skru løs teningsbryter og vri om med skrutrekker. Ser nå at du har fjerna dette, bruk enanen tenningsbryter å gjør det samma. Rød er pluss, svart er tenning. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mitnick Skrevet Oktober 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 Har ingen annen tenningsbryter jeg kan bruke, men jeg kan vel koble på en kabelsko på hver ledningsstump og koble det som om det hadde vært en bryter? Klarer alltids å regne ut hvordan det har sitti før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg