Gå til innhold

Peugeot 406 eller Audi A6 1.8

Ranger emnet


jorn9zzl

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe meg bil nå, og har sett to biler til salgs.

 

Den ene er en Peugeot 406 (1996)

Og den andre en Audi A6 1.8 (2000)

 

Jeg er jo ute etter en driftsikker bil og samtidig en fin bil som man ikke blir mye plaget med.

 

Bilene har jo sånn ca lik km.stand, men det er jo 4år mellom de.

Er det noen som har erfaring med disse bilene? mye feil og når begynner det å ryke deler?

 

Håper å høre fra folk som har erfaring fra disse bilene og ikke merkefrelste folk som står for et merke og sier det andre merke er dritt uten grunn :) Så hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri hatt audi, men ville mye heller gått for den. hadde pugg 406 tidligere, 96mod. bilen er god å kjøre og alt det, men når du skal fikse noe så går det alltid noe annet i stykker. de er ubrukelige å skru på(hvis du skal gjøre det selv) og så ser audien mye bedre ut;) min erfaring.

 

Mvh

Mercedes 190e 2.0 -91

Mercedes 190e 2.3-16v -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri hatt audi, men ville mye heller gått for den. hadde pugg 406 tidligere, 96mod. bilen er god å kjøre og alt det, men når du skal fikse noe så går det alltid noe annet i stykker. de er ubrukelige å skru på(hvis du skal gjøre det selv) og så ser audien mye bedre ut;) min erfaring.

 

Mvh

 

hva mener du med alt går i stykker?

at deler ryker etter noen år eller måndelig? og hvordan deler er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt audi hvis jeg var deg. Peugeot er sikkert ok mtp kjøring osv, men hvis du har planer om å skru litt selv er franske biler meget merkelig skrudd sammen. Denne du ser på har f.eks reg. reima gjennom motorfestet mener jeg og dette gjør det veldig morsomt å bytte den!

 

Er ingen VAG entusiast, men jeg vil tro du vil bli mer fornøyd med den tyske vogna. Audi har jo sine negative sider også (f.eks brekk på kalipper sjuken), men når jeg ser franske ingeniørløsninger så går barometeret mot Audi. Audi har gode løsninger som holder som regel lenge, men delene er dyre om du ikke får tak i brukt.

 

I tillegg er Audien nyere slik at den vil nok holde seg bedre i pris enn Peugeoten.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere Peugeoter og har hatt min første Audi i ett år nå. Peugeot var flinke med kjøreegenskaper, f. eks 205, 306 Gti etc, men har vel aldri vært noe særlig dyktige/villige på robusthet(unntak 505). I disse dager har de vel blitt en del bedre på kvalitet, men underholdningen er fullstendig borte. Nå har disse Peugeotene jeg har eid vært vesentlig eldre enn Audi´n og i en helt annen prisklasse, så det er vanskelig å sammenlikne. Mitt råd er likevel Audi. Disse bilene har en helt annen "orden" og kvalitetsfølelse, og har et godt kompromiss mellom underholdning, kjøreegenskaper og komfort. Man kan sikkert velge en fransk elskerinne når det kommer til elskov, men når det gjelder bilbygging er det nok bedre med en tysk ingeniør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår