Haansi Skrevet Januar 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 jeg vil ha bilen din! hvordan er driften på firehjulstrekken? 60/40 ? Hihi :D Ja, eller 70/30. Varierer :) Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Skrevet Januar 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 "Ja, eller 70/30. Varierer" hva vil det si? (Og si ifra hvis du noen gang skal selge den) Siter A4 1.8TQ '03 Civic LSI '94 EG4 (solgt) :( Staring at the world through my rearview Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Januar 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 "Ja, eller 70/30. Varierer" hva vil det si? (Og si ifra hvis du noen gang skal selge den) Quattro systemet fordeler kraften dit det trengs mest. Ligger på 50/50 normalt, men kan gå feks da opp til 30/70 hvis det trengs. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 Quattro systemet fordeler kraften dit det trengs mest. Ligger på 50/50 normalt, men kan gå feks da opp til 30/70 hvis det trengs. Det er ikke heeeelt sant når du har quattro med Haldex. Så lenge framhjula går like fort som bakhjula og jeg ikke spinner, så drar den bare på framhjula, men bakhjula kommer med en gang framhjula går fortere. Merker ikke overgangen tho. Synes dette systemet fungerer like bra som på gamlebilen min. Merker at den ikke presser like mye bak som gamlebilen, men det slipper på baken uansett :) Husker ikke i farten hva haldex 1 fordeler max bak, men tror det er 60 eller noe. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 Har uansett fått på senkesettet i helga: Gikk greit når jeg kom igang, men høyresida fremme var noe kuk. Visse ikke at jeg måtte løsne bærekulen og drivakslingen, så rota litt før jeg fant det ut. Når det var gjort, gikk resten greit. Venstre fremme var lett. Bakdemperne var vel gjort på 20min pr stk. Jeg gjorde alt alene omtrent. Fikk litt hjelp av en kompis med bakdemperne, men ellers gjorde jeg alt selv. Hadde dog bukk og alt utstyr. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Februar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 Ble bra det kjekken :D Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyB5 Skrevet Februar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 Tar jeg heeelt feil nå, eller hadde du problem med noe turbotrykk eller noe sånt en gang`? Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 Stemmer godt det! Hatt en del småproblemer der, så begynner å kunne mye turbotrykk på S3 :) Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyB5 Skrevet Februar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 Aha, hva var det som var feil da? Har en S3 på handen som har turbotrykksproblemer, den mister turbotrykket ved pådrag i 3, 4 gir eller no slikt, kommer ikke helt på hva det var, var det noe lignende hos deg? :) Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 Tatt diagnose på den? Gjør det hvertfall. Vanlig at de kutter ved pådrag pga lekkasjer, kan være både vakum og trykklekkasje. Kan være alt mulig egentlig, men du får hvertfall en pekepinn hvis du tar diagnose. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyB5 Skrevet Februar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 okei, ja, jobber på bilverksted, så skal vell bli årnings! :) hva var det hos deg da? Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 Hos meg hadde de to små mutterne som holder wastegate-staget på plass løsnet slik at wastegaten sto åpen hele tiden. I tillegg hadde jeg en kraftig lekkasje på en gummislange som ligger under innsugsmanifolden. Litt kukete å komme til, men du finner den! Samtidig skifta jeg alt av vakumslanger og trykktesta :) Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyB5 Skrevet Februar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 okei, han hadde bestillt noen deler så han skulle prøve å få den til, men man får se hva det blir til! håper så sykt jeg får kjøpt s3'en nå! :) virker så gromt!:) Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RusH Skrevet Februar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2010 (endret) Elsker bilen din. Akkurat sånn jeg har lyst på. Samme farge også. Bytte likt med min 1.8t? :P Vet du om det er noen forskjell på quattroen til A3 kontra S3? S3'en jeg har prøvd er ihvertfall mye lettere å få ut enn A3. Kan jo være kreftene og. Endret Februar 12, 2010 av RusH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Februar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Tusen takk for det! VELDIG hyggelig å høre :) Selve diffen er hvertfall lik, men kan jo hende det er forskjell på programvaren. Den fungerer hvertfall veldig bra synes jeg. Har som du ser kjørt bil med "vanlig" thorsen-diff også, og jeg er fornøyd med haldexen. Slipper mindre når det er ikke fullt så glatt, men da skal man vel helst ikke herje uansett :) Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg