Gå til innhold

Mfd 2

Ranger emnet


sorrymack

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal bytte ut min RCD 300 til MFD2 med cd veksler i min golf 05mod. Jeg lurer på hva jeg trenger av lendningsnett, da det ikke følger med noe ledninger med spilleren eller cd veksleren jeg skal kjøpe. Evt hvor jeg kan skaffe dette og evt pris. Hvordan er det å koble Ipod opp mot den spilleren?

 

Håper på svar!

 

Takk!

Golf 2,0tdi sportline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg skal bytte ut min RCD 300 til MFD2 med cd veksler i min golf 05mod. Jeg lurer på hva jeg trenger av lendningsnett, da det ikke følger med noe ledninger med spilleren eller cd veksleren jeg skal kjøpe. Evt hvor jeg kan skaffe dette og evt pris. Hvordan er det å koble Ipod opp mot den spilleren?

 

Håper på svar!

 

Takk!

 

For spillerbytte trenger du kun å montere en gps antenne. Denne kan du godt montere bak spilleren eller over spilleren, i luft dyse dekselet midt på dashbordet. Da slipper den å være synlig.

De andre kablene er samlet i tre store kontakter som du ikke klarer å montere feil, disse monteres likt på den nye spilleren.

 

CD magasinet monteres bak på spilleren i en stor scart lignende kontakt. Du finner utgang bakpå spilleren (under de andre) hvor denne skal. Magasinet tror jeg kun krever denne kabelen så da må du tre denne til der du skal ha magasinet.

Er det den typen som du monterer i armlenet? Trenger vel også ny plast i midtkonsollen da.

Hvis den er den store universale typen er det mange som plasserer denne under passasjer setet eller inne i hanserommet.

Bare å lete seg frem til en naturlig måte å legge opp ledningen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

 

Cd magasinet er av typen som skal/kan plasseres i midtkonsolen. Regner med jeg får kjøpt ny plast hos Møller? Mangler også den kabelen mellom magasinet og spilleren. Er den vanskelig å få tak i, og evt pris?

 

Ny plast fås kjøpt hos møller, rundt 600,- tror jeg prisen var.

Ang kabel fås dette kjøpt hos møller, men vil tippe også den lokale bilradiospesialisten skaffer deg en slik.

 

Ta også titt på andre adaptere du kan koble til spilleren din.

Gjerne bedre å montere deg en ipod eller USB for en mp3 spiller?

Enklere og ryddigere, da orginal spilleren ei heller spiller mp3 filer fra plate.

 

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?mid=m436&vn=736&katid=269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da her jeg fått demontert og satt inn spilleren. Lurte bare på om noen veit hvor jeg kan få kjøpt gps antenne som passer til MFD2 spilleren? Har prøvd acb og bilradiospes men de selger ikke antenne som passer til MFD2.

 

At de ikke selger antenne til MFD2 hørtes veldig rart ut.

Koblingen heter "Fakra-plugg" og brukes av flere store merker som mercedes, vw, audi, blaupunkt, skoda osv.

 

Du finner flere universale antenner bla hos clas ohlson.

 

De fleste ser nok så like ut, men denne har samme kriterier som min vertfall.

http://gpsutstyr.gpsdistribution.com/index.php?main_page=product_info&cPath=8&products_id=44&zenid=ttr94q9lolp49ra4vfsfmm31t1

 

Med tanke på montering er det greit med magnet. Finn et metall punkt bak spilleren inni dashbordet som du plasserer den.

Eller lime den under luftdysekanalen over spilleren.

For å få best signal bør den stå rett i frontruta, men jeg likte det best helt skjult. Aldri noen problemer med å finne satelitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Noen som veit hvor jeg kan få tak i navigasjonscder? Oppgraderte for Norden, evt med kart for hele Europa?

 

Dersom du har MFD2-A som leser cd'er får du kun kart for skandinavia mener jeg det er.

Har du DVD utgaven får du vest europa.

 

Du kan kjøpe ny cd/dvd hos møller, ca 2500,-

Eller du kan handle på ebay for 20$ ca.

 

Eller en litt mindre lovlig måte via google... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

bumper denne litt...

 

har mfd2 spiller i min jetta 07 mod. bestilte usb-kobling til den igår. Det jeg lurer på er: kan jeg bare demontere spilleren og koble i usb kontakten så skal det funke å spille fra minnepenn? Må man ha no kodestyr for å få spilleren til å funke hvis jeg tar strømmen av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår