Domin00 Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Hei! Tenkte jeg skulle prøve å bytte toppakning på en sierra med dohc motor. Har skrudd en del på litt av vært men aldri bytta toppakning på bil. Er min første bil. Så hvis noen kunne forklart meg steg for steg åssen jeg skal gå fram hadde jeg blitt glad. Å få av toppen å sette på ny pakning skal jeg nok klare, men å sette det her sammen igjen uten å gjøre feil kan være et problem:P Noe jeg burte sjekke når jeg først har tatt av toppen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode17 Skrevet November 17, 2009 Rapporter Share Skrevet November 17, 2009 Hei! Tenkte jeg skulle prøve å bytte toppakning på en sierra med dohc motor. Har skrudd en del på litt av vært men aldri bytta toppakning på bil. Er min første bil.Så hvis noen kunne forklart meg steg for steg åssen jeg skal gå fram hadde jeg blitt glad. Å få av toppen å sette på ny pakning skal jeg nok klare, men å sette det her sammen igjen uten å gjøre feil kan være et problem:P Noe jeg burte sjekke når jeg først har tatt av toppen? Hei:) jeg har samme problem! har en ødelagt doch i min sierra! en del kompiser som har hatt og har sierra sier det er lettere å bytte hele motoren i stedet for toppakningen!!? aner ikke om det stemmer, men det er jo reg kjede på den, så litt klønete er det jo! har skrudd litt på min første bil selv ( Sierran er vinterbil) men har lite peil på Doch'n og kompisa mine tør ikke begyne å skru på Motoren min :P leter etter ny motor i stedet tror jeg!:thumb Siter Ford Sierra 2.0 OHC 87 CL Sedan (Nye strøkne bruksbilen) Mazda 929 86 2.0 (Bruksbil, solgt) Mazda 929 87 2.2 (Delebil, spiker) Nissan Primera P10 94 1.6 LX (Solgt) Nissan Primera P10 93 2.0 SLX (Spiker) Ford Sierra 91 2.0 Doch CLX (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Domin00 Skrevet November 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 Hehe ga opp sierra`n. Kjører nå rundt i en 190e:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krizz2507 Skrevet Desember 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2009 Hei:) jeg har samme problem! har en ødelagt doch i min sierra! en del kompiser som har hatt og har sierra sier det er lettere å bytte hele motoren i stedet for toppakningen!!? aner ikke om det stemmer, men det er jo reg kjede på den, så litt klønete er det jo! har skrudd litt på min første bil selv ( Sierran er vinterbil) men har lite peil på Doch'n og kompisa mine tør ikke begyne å skru på Motoren min :P leter etter ny motor i stedet tror jeg!:thumb de kompisene dine kan ikke ha mye peiling vist de mener at det er lettere å bytte motor enn toppakningen :race:scared Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØrjanGS Skrevet Desember 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 Skulle vært byttet ditt og datt på dohc'n min, men pga at det er akkurat dohc så kjøpte jeg en annen motor. Den motoren som sitter i nå blir en "dummy" så fort jeg får byttet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Desember 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2009 Har en god motor til salgs, http://www.bilforumet.no/deler/243408-ford-sierra-2-0i-dohc-drivlinje.html#post2655833 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2009 kjøp en haynes bok.. der står alt forklart.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fordco Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Hei eg har nett gjort dete ok sifta toppakning det er ikje vanskleg. So er med registe kjea husk kjøp okso ny register strameren eller sifta hele systeme som eg gjore. vil kosta ca 3800 i deler total Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegaaard Skrevet April 12, 2011 Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 kjøp en haynes bok.. der står alt forklart.. Give me that book Siter Ford Sierra IS Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fordco Skrevet Mai 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2011 Her er det en ling som hjelper dei som skal skru lit på motoren. http://www.fordscorpio.co.uk/DOHC2L8Vmanual.htm http://www.fordscorpio.co.uk/index.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg