pelsen Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Skaffet meg en golf 2 1,8 CL 86mod ikke for noen dager siden, har hørt mye folk snakka om at den skal ha 95blyfri og andre sa 98. Så jeg fylte på 95 og kjørte. Men fikk problemer dagen etter på at bilen plutselig stopper og vil ikke starte. Vente ca 10min så kjører den videre igjen. Så idag at det sto at den skulle ha 98 inne ved bensinlokket. Skader jeg nå motoren at det ble feil bensin? Men har også en mistanke om at det er noe med batteriet som ikke leverer nok strøm eller noe slikt. Siter Cya in my sigth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Grattis med golf ! ;) Jeg tror ikke bilen din ville stoppet bare pga at du fylte 95 istedenfor 98.. Rart at din skulle ha 98 egentlig, 98 brukes ofte på motorer som det er hentet mer effekt ut av, med høyere kompresjon. 95 Oktan antennes lettere enn 98 oktan. Hvis man da har en motor hvor man har øket kompresjon, kan det vist skje at bensinblandingen eksploderer før stempelet har nådd toppen. Derfor brukes det bensin med høyere oktan på trimmede motorer, for å hindre at dette skal skje. Jeg vet ikke om jeg er helt på jordet eller? men jeg tror da ikke det.. (det er sikkert flere ting som spiller en rolle med tanke på bensin valg da). Noe som er mer interessant er vell om bilen din skal ha bly tilsetning eller ikke, men jeg mener jeg leste at alle VW produsert etter det og det årstallet (husker ikke årstallet, tidlig på 80 tallet tror jeg) skulle kunne kjøres uten blytilsetning. Blytilsetning er til for å beskytte ventilene, det sies at det legges en beskyttelses film på ventilene/toppen, slik at blir mer smooth når ventilene lukkes/åpnes.. Jeg har mer tro på at det kan være noe med batteriet/ladinga di, fulgt med ladelyset? sjekk register reim osv.. Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 sjekk jordingen på batteriet! Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pelsen Skrevet Januar 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Har nå fått en kar til å se over biln, han mente det var batteriet som ikke klarte å fyre opp biln, så tok den litt på lading og starta opp. Så den får lades over natten tenker jeg. Kanskje lurt å se hvordan dynamoen er også? Siter Cya in my sigth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Golfen min går på alt utenom Diesel :P så bensina skal det ikke være noe problem med..selvom det ble bekreftet over :P Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg