Oekern Skrevet Oktober 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 Ser ikke på lagring av bil over tid som noe problem, så lenge man tar litt forhåndsregler. (Som de nevnt over i tråden) Er vel heller lagringsPLASSEN som man kan være uheldig med/må væra obs på. (Fukt, dyr, inn og ut trafikk osv) Siter VW Corrado G60 - Langtids prosjekt Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet I´m BANKRUPT - A G60 owner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 Om du går for lagring, vile jeg betegne visse ting som en god idè. Skikkelig vask, innvendig, utvendig og under, skikkelig tørr bil. En oljebehandling hadde sikkert ikke vært dumt heller. Ta gjerne noe rustløser, eller helst noe tynn "tectyl" på bremseskiver, så de ikke ruster. Oljeskift før parkering, gjerne noe billig olje, som skiftes ut kort tid etter at bilen blir dratt fram igjen. Så får du taki noe konserveringsolje, som du rett og slett får sugd inn i motor mens den står, så sylindre, spjeld, ventiler og eksos ikke skal ruste så lett, båtfolket kjenner til dette. Når det gjelder batteriet, så ville jeg hørt om det kan dukke opp trøbbel, som at ting sletter seg(startsperre og lignende) ved strømtom bil, gjør det ikke det, ta ut batteriet, topplad det og sett det vekk, kan det bli trøbbel, kjøp en vedlikeholdslader og sett den på ei uke annenhver mnd eller noe. Men bilen blir så absolutt ikke emre verdt mes den står, iallefall ikke en slik bil, de er allerede gammeldagse, og har ikke akkurat en design som blir in med det første igjen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.