RemzNO Skrevet Oktober 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2009 Jeg må bytte lykter på bilen før den skal på eu godkjenneing (Nissan Primera SRI 97 P11). Så lurer jeg på om jeg skulle bytte til Xenon. Men hva er Projektor lykter? Er det det samme Som xenon lykter? Heeeelt sikkert et utrolig dumt spørsmål, for de som vet forskjeld så klart. :fingers: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2009 Linselys er dette: Xenon er dette: Det er altså ikke det samme, men de er ofte kobinert. Med Xenon skal du ikke kunne godkjenne bilen din. p11 144 kom med xenon orginalt, men lyktene er vel langt fra like foran. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemzNO Skrevet Oktober 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2009 Jeg har et xenon-kit. Så en får ikke det godkjent når det er montert nei? Hmm... Hva med de linselyktene? Er det noe en får godkjent? Vet du hvor en kan finne de linselysene.? Prøvde å søke litt etter det.. men da søkte jeg etter projektor lykter.. Hehe, kanskje litt lettere med liselykter ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassiiboiii Skrevet Oktober 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 Jeg har et xenon-kit. Så en får ikke det godkjent når det er montert nei? Hmm...Hva med de linselyktene? Er det noe en får godkjent? Vet du hvor en kan finne de linselysene.? Prøvde å søke litt etter det.. men da søkte jeg etter projektor lykter.. Hehe, kanskje litt lettere med liselykter ;-) Eg e ikke så veldig inni passat verden, men de lyktene du ser på bilde der oppe, e angeleyes de finner du hos http://www.qwt.no for relativt billig penge. du kan nok sikkert finne di på ebay.de også. Selv ville jeg valgt uten angeleyes (mye pga jeg har hatt det selv en stund) men e jo fint da;) Så spørs det igjen ka xenon du har. Mest sansynelig e nok di lyktene der utstyrt me H7, men det finner du fort utav, hvis du snakker med qwt.no Håper dette hjalp deg :) Siter How to "us-style blinklys/parklys" b6 / 8E" _______________ 2003 Audi a4 1.8 Turbo RØD - [eier] 1998 Audi a4 1.8 Turbo GRÅ - [solgt] 1997 Audi a4 1.8 GRÅ/RØD - [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 Hvilke lykter som blir godkjent kommer an på om lyktene er godkjent for bruk, er de E-merket er de som oftest lovlige på vei. Etttermontert xeneon er ikke godkjent, det går jo å få det godkjent, men da må man ha lykter godkjent for det, helautomatisk nivåregulering av lyktene og få det godkjent i vognkortet. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Oktober 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2009 Hvilke lykter som blir godkjent kommer an på om lyktene er godkjent for bruk, er de E-merket er de som oftest lovlige på vei. Etttermontert xeneon er ikke godkjent, det går jo å få det godkjent, men da må man ha lykter godkjent for det, helautomatisk nivåregulering av lyktene og få det godkjent i vognkortet. Og hvis noen vil ha godkjent xenonkitet sitt 100%, så selger faktisk HELLA universalkit med ultrasonsik sensor bak, som automatisk justerer lyktene + lyktespylerkit :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2009 Og hvis noen vil ha godkjent xenonkitet sitt 100%, så selger faktisk HELLA universalkit med ultrasonsik sensor bak, som automatisk justerer lyktene + lyktespylerkit :) Har og hørt at Hella leverer godkjente ettermonteringssett, så sant man har lykter som er godkjent for xenon. Men du sier at det er sensor bak, det skal være sensor både foran og bak for å være godkjent, og systemet må regulere fort nok i henhold til reglementet. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Oktober 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2009 (endret) Har og hørt at Hella leverer godkjente ettermonteringssett, så sant man har lykter som er godkjent for xenon.Men du sier at det er sensor bak, det skal være sensor både foran og bak for å være godkjent, og systemet må regulere fort nok i henhold til reglementet. Ah, mulig settet har det, men jeg så kun illustrasjon av bak-sensoren :) Skal sjekke det opp! EDIT: Joda, hella har to sensorer! Systemet heter AFS, alternativt VARILIS. Forøvrig, så leverer Hella 90mm linselys, som er godkjent for xenon. Har akkurat lagd frontlykter til bilen min med to stk fjern-, og to stk nær-linser i 90mm serien, dog ikke i xenonutførelse. Her har du den: http://www.amazon.com/Hella-Headlight-Xenon-Capsule-Ballast/dp/B000FNYXXM Og nå begynner man å se at det jaggu er dyrt å ha ting lovlig, gitt! :) Endret Oktober 12, 2009 av Go-carter Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenwood Skrevet Oktober 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2009 Og lampene må være D merket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemzNO Skrevet November 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2009 (endret) Har akkurat lagd frontlykter til bilen min med to stk fjern-, og to stk nær-linser i 90mm serien, dog ikke i xenonutførelse. Her har du den: http://www.amazon.com/Hella-Headlight-Xenon-Capsule-Ballast/dp/B000FNYXXM Jasså? Spennede... Hvordan gikk det, og til hvordan bil? Bilder? :-D Endret November 3, 2009 av RemzNO Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg