Gå til innhold

Peugeot 306 1,6. Fusker og kveler seg til tider...

Ranger emnet


Ottesen

Anbefalte innlegg

Hei !

 

Har akkurat handlet en 306 1,6 94 modell som skal være vintersliteren min, men har et problem som er litt irriterende. Den fusker\kveler seg når den ikke er helt varm, jeg fikk en følelse av at choken\kaldstart står på for lenge, tomgangen holder seg høy lenge og visst jeg brå gasser så kveler den seg. Er det noe rele\sikring jeg kan ta vekk slik at den ikke "kaldstarter"... da merker jeg fort om problemet ligger der.

 

Mvh :pimp

Endret av Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... prøvde å finne ut av det idag uten hell. Bilen fusker kun når den er halvveis varm, aldri når den er kald eller helt varm. Og merker det lukter bensin når jeg prøver å starte den igjen...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Trenger fortsatt hjelp med dette, bilen døde midt i en skummelt kryss idag, gikk nesten veldig dårlig.

 

Når den tuller så greier den noen ganger å akkurat holde seg gående, men så fort jeg gasser kveler den seg som en gammel gasser med for mye bensin.

 

Har også tatt bilde av noe i motorrommet som jeg håper noen kan hjelpe meg med, skal vel være noe i hullet på bilde ?

 

IMG_5161.jpg

IMG_5159.jpg

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 3 months later...
  • 4 months later...

Var det noen som fant ut av hva som var problemet?

 

Jeg har en peugoet 1996 1.6 som har akkurat samme problemet. De siste 6 mnd så har jeg sliti med at den fusket i perioder. Kunne vare alt fra sekunder til 15 minutter, hvor den gikk veldig dårlig, men plutselig kom seg igjen.

 

Her om dagen gikk den maks 20 km i timen, og nå starter den ikke i det heletatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tar kanskje dette litt utav det blå, men kan det være noe med innsprøytingen å gjøre? Har en kamerat som har et ganske likt problem, det med en merce, og der var det feil med innsprøytningen når den var halveisvarm. Hadde litt lignende problem med min 406, og der ordnet det seg etter at jeg skiftet coil og plugger, men ikke ta meg på ordet når jeg sier dette, jeg er veldig usikker hva som kan være problemet i deres tilfelle.

Bil: 1996 Peugeot 406 1.8

 

Lite prosjekt kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår