Hawk_72 Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Hei. Håper dette er postet riktig, er forholdsvis ny på dette forumet. Her er i alle fall mitt spm. Jeg har en gammel Volvo 242, der opplever jeg til tider at når jeg skal starte den så kommer det en skrike / skrape lyd fra starteren, den går ikke i inngrep. Har også lagt merke til det problemet fra andre litt eldre Volvo'er. Noen som engentlig vet hvorfor dette skjer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Når starten går skal et tannhjul presse seg og ut og gripe fatt i svinghjulet (bendiksen drev). Når dette drevet ikke tar skikkelig tak kommer det ofte en slik skrapelyd du beskriver. Demonter starteren, rengjør og smør den opp med molybden disuldfid grase. Ser du defekte deler bytter du selvsagt dem. Kan være noe så enkelt som rust og dritt som holder ting igjen. my 2 cents =) Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Til meg var rett og slett 2 av boltene som holdt starteren fast løsnet, slik at starteren ikke gikk i inngrep. Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawk_72 Skrevet Januar 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Takker for svar! Skulle det være flere med samme erfaring, speseilt når det gjelder Volvo, så svar gjerne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Originally posted by Hawk_72 Takker for svar! Skulle det være flere med samme erfaring, speseilt når det gjelder Volvo, så svar gjerne. http://www.bilforumet.net/showthread.php?threadid=24630 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg