Gå til innhold

Bmw 325 e36 PROSJEKT

Ranger emnet


Hardrocxsludge

Anbefalte innlegg

Hallo

Har et bmw prosjekt som har stoppet opp litt .

Forteller litt om situasjonen min

 

Det er originalt en 320, men motoren ble byttet ut da den havarerte, så sitter nå i en 325 ( 94 modell ? ) vanos .

Den er koblet opp med hjerne og ledningsnettet fra 325 motor og alt har gått som det skal helt til jeg skulle starte bilen .

Motoren går fint rundt og alt ser ut til å være i vell stand .

Men for det første, bensinpumpa gjør ikke tegn til liv når jeg vrir på tenninga, og jeg trodde dette var problemet da den ikke startet . Så jeg brukte bare et gammelt batteri og koblet på ledninger for å se om det var pumpa som var død eller at den ikke fikk strøm , og den gikk som aldri før, så pumpa er i tipp topp stand .

da begynte jeg å gå lenger framover mens pumpa sto og gikk, da hadde jeg bensintrykk helt til brua som går over dysene . Altså der den siste slangebiten går før bensinene går over i brua og ned i dysene ..

Vet ikke om jeg har gjort dette helt riktig, men jeg skrudde av brua og tok av denne med dysene i, og kinnet for å se om det kom noe bensin, men ingen tegn .. Det jeg da tror er at dysene ikke åpner seg, og når de åpner seg regner jeg med er via impulser fra hjernen ( ? ) . I så fall, kan dette ha noen sammenheng med at bensinpumpa ikke starter med de originale ledningene som egentlig skal være koblet til ?

Og i og med at dysene ikke åpner for bensintilførselen, så er det et sted impulsene til de stopper ? .

er litt usikker akkurat på dette stedet, så tenkte jeg kunne legge ut en post her og se om jeg fikk noen tilbakemeldinger som var verdt å prøve :) ..

Så om noen har noen ideer, eller kanskje vet hva som er problemet, hadde jeg satt pris på hjelp :) .

 

På forhånd takk

Joakim

Endret av Hardrocxsludge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du har nettop skiftet maskin, og ikke fått start på den?

Du flyttet over motor med tilhørende ledningsnett og hjerne?

 

Åssen årsmod er den 325 motoren? Ikke umulig at den har startsperre.

Evt hva er de 3 siste siffer på hjernen?

 

Btw. Hvor i hobøl bor du? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

Har et bmw prosjekt som har stoppet opp litt .

Forteller litt om situasjonen min

 

Det er originalt en 320, men motoren ble byttet ut da den havarerte, så sitter nå i en 325 ( 94 modell ? ) vanos .

Den er koblet opp med hjerne og ledningsnettet fra 325 motor og alt har gått som det skal helt til jeg skulle starte bilen .

Motoren går fint rundt og alt ser ut til å være i vell stand .

Men for det første, bensinpumpa gjør ikke tegn til liv når jeg vrir på tenninga, og jeg trodde dette var problemet da den ikke startet . Så jeg brukte bare et gammelt batteri og koblet på ledninger for å se om det var pumpa som var død eller at den ikke fikk strøm , og den gikk som aldri før, så pumpa er i tipp topp stand .

da begynte jeg å gå lenger framover mens pumpa sto og gikk, da hadde jeg bensintrykk helt til brua som går over dysene . Altså der den siste slangebiten går før bensinene går over i brua og ned i dysene ..

Vet ikke om jeg har gjort dette helt riktig, men jeg skrudde av brua og tok av denne med dysene i, og kinnet for å se om det kom noe bensin, men ingen tegn .. Det jeg da tror er at dysene ikke åpner seg, og når de åpner seg regner jeg med er via impulser fra hjernen ( ? ) . I så fall, kan dette ha noen sammenheng med at bensinpumpa ikke starter med de originale ledningene som egentlig skal være koblet til ?

Og i og med at dysene ikke åpner for bensintilførselen, så er det et sted impulsene til de stopper ? .

er litt usikker akkurat på dette stedet, så tenkte jeg kunne legge ut en post her og se om jeg fikk noen tilbakemeldinger som var verdt å prøve :) ..

Så om noen har noen ideer, eller kanskje vet hva som er problemet, hadde jeg satt pris på hjelp :) .

 

På forhånd takk

Joakim

 

 

Mange har hatt denne feilen etter motorbytte, 9 av 10 ganger er det jordingsledningen til dysene som det er brudd på eller ikke kontakt..

 

Dette er en liten brun ledning den kommer ut av dyse kontaktene helt fremme på motoren. Altså like ved dyse nr.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår