Gå til innhold

HJELP ang senkesett

Ranger emnet


Follostyling

Anbefalte innlegg

hei å hå..

 

har ett lite spørsmål til bil folket her.

 

er det noen som vet litt om regler / tilbakevirkende ved montering av senkesett.

 

i vognkorte på bilen min står det at den er godkjent med ett senkesett. og mål i cm fra hjulbuen til hjulsenter står i vognkorte.

 

det er riktig senkesett på bilen og målene er nøyaktige med det

som står i vognkorte.

 

SÅ KOMMER SAKEN.

 

har nå hatt bilen inne på teknisk kontroll på biltilsynet

 

HVOR DE NÅ SIER ATT BILEN MIN ER FOR LAV OG IKKE OPPRETHOLDER DE KRAVENE DEN SKAL MED BAKKEKLARING PÅ 11CM OSV OSV

 

kan de gå tilbake på dette når det er godkjent og står i vognkorte fra før av???

 

håper noen har noen gode svar..

 

TAKKK

volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt

volvo 245 b21et 77 mod.

volvo 240 86 + volvo 245tic 87

245 78/90 me b23ET 60/60

polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte godkjenninga på W201 jeg hadde jeg... Bilen er senket, ok i følge tysk vognkort.... Lav var den også...

 

 

Men finn ut hva som er i veien for 11 cm bakkeklaring da, er det noe unødvendiogfjern det, sleng på så store dekk som lovlig.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dekka kan jeg ikke gjøre noe med. for den er allerede godkjent med andre dekk/felger. og disse er allerede tuklet med.. hehe

 

det som irreterer meg er jo att det står skrevet ett mål i vognkorte som stemmer med høyden på bilen.

det står GODKJENT i vognkorte..

 

men NEI DA..

volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt

volvo 245 b21et 77 mod.

volvo 240 86 + volvo 245tic 87

245 78/90 me b23ET 60/60

polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dekka kan jeg ikke gjøre noe med. for den er allerede godkjent med andre dekk/felger. og disse er allerede tuklet med.. hehe

 

det som irreterer meg er jo att det står skrevet ett mål i vognkorte som stemmer med høyden på bilen.

det står GODKJENT i vognkorte..

 

men NEI DA..

 

Blir stadig vanskeligere å få godkjent senking. Ikke så rart egentlig, når man ser hvor mange fullstendig ubrukbare senkesett med "tuv" papir det finnes å få kjøpt. Finnes en del eksempler på at dårlige senkesett/alt for mye senking har forårsaket ulykker.

 

MEN, dette burde normalt være grei skuring. Fordi er bilen førstes godkjent senket i vognkort, og dette i praksis fortsatt stemmer med oppgitt teori i vognkortet, så er det tull av TS å henge seg opp i dette. Enhver vognkort-godkjenning gjøres i utgangspunktet permanent, og har ikke tilbakevirkende kraft, så lenge de godkjente tekniske modifiseringer ikke blir forandret på etter godkjenning. Men er alltids noen støller som skal prøve seg. Be kverulanten om å finne regelverket, eller be om å få snakke med øverste ansvarlige for sånne saker på trafikkstasjonen din.

 

Både på lite og mye modifiserte/ombygde biler der alt står i vognkort, gjelder samme regler som for helt originale biler. Nemlig at er alt i henhold til vognkort ved en kontroll, så er dette godkjent. Er jo nettopp det som er hele poenget med at alle modifiseringer som forandrer bilens egenskaper SKAL føres i vognkort.

 

Har selv en motorbyttet bil, som i tillegg er godkjent i vognkort med senkesett, litt større hjul, modifisert styring og bremser. Så "litt" synd om jeg i en teknisk kontroll plutselig skulle få beskjed om at ingenting av dette lengre er godkjent på grunn av "tilbakevirkende kraft". Heldigvis er det ikke slik.

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår