tcr Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Åpner bare annehver veivomdr. sier du, regner med at det er 1-4 og 2-3 som er koblet sammen. Men da vil jo sylindrene få ulikt inj. tidspunkt. Eks 1 får en dusj når innsugsventil åpner mens 4 får sin dusj i kompresjonstakten, da vil de jo få ulik forbrenning vel, bensinen vil også ligge i innsugskanalen og varmes opp for 4. Ville tro de sprutet for hver omdr. på veivakselen jeg da. Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Hvordan blir det med bensinforbruk på fullsekvensielt kontra et std system? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Tror ikke det er noe nevneverdig forskjell, i allefall tror jeg ikke noen monterer fullsekv. for å få mindre bensinforbruk i hvertfall. Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 1-4 og 2-3 ja, men den ene sylinderen får ved åpning av innsug, og den andre like før arb. takt. Hvis hvert dysepar skal åpne hver omdreining, så blir det ganske vanskelig å få til gruppevis innsprøytning.. ;) Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 det ene paret åpner når syl 1-4 er på topp og det andre paret når cyl 2-3 er på topp(1-4 er i bunn) Da åpner parene en gang hver omdr. og til forskjellig tidspkt. Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Sant nok... De er bare forskjøvet en halv syklus i forhold til hverandre. nissan s13: Fullsekvensielt vil gi både økt effekt og bedre drivstofføkonomi. Ikke sikkert det er så mye, men noe forskjell kan det sikkert være. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Litt offtopic: Jobber vanlige innsprøytningsystemer i biler fra fabrikk sekvensielt ? Eks har min 96 MX5 sekvensiell innsprøytning ? Er egentlig litt overrasket over at det finnes noe annet enn sekvensielt. Å få fyrt av 4 dyser til forskjellig tidspunkt høres da ikke så vanskelig ut. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Ingen heksekunst det nei, men på gamle opler og sikkert mange andre biler også, så spruter alle dysene samtidlig. K-jetronic har jo en jevn dusj hele tiden. Vil tro de fleste nye biler har fullsekv. da. Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.