Gå til innhold

Verksted Bergen

Ranger emnet


kannibalen_lufus

Anbefalte innlegg

Heisan

 

Noen erfaringer med billige bra verksted i bergensområdet.

Vet motorforum er autorisert alfa verksted men er veldig dyr, skulle ha over 8000kr for lille service :jerkoff:, og nå skal jeg ta register reimen, vannpumpen og variator så kan tenke meg de skal ha godt over 10 000kr for det. Sendt de en mail og venter på svar.

Tenkte å kjøpe delene fra england så få et verksted til å fikse.

Noen erfaringer blir gledelig mottat.... :thumb

Alfa 156 1,8TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg byttet reg. reim og vannpumpe på min 147 jtdm. Fikk det gjort på et helt "vanlig" verksted. Kjøpte deler selv fra Alfastumper i Danmark.

 

Betalte 4000,- til verkstedet for arbeidet.

 

Holder ikke til i Bergen selv, så jeg kan ikke uttale meg om hvilket verksted du bør satse på. Hør rundt med kompiser/familie og velg det som har godt rykte på seg. :)

Endret av ingafosho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forhørt meg litt rundt.

Snap Drive refererte meg bare til alfa spesialist da de ikke viste va variatoren var....

 

Men fikk et tilbud fra Straume Bensin Autosenter AS på ca. 4500kr for arbeidet. 13 000kr inkludert deler!!

Dette inkluderte da reg. reim + strammere, vannpumpe og variator (5000kr!).

 

Har nå bestillt delene fra england (EBspares.co.uk) og kom da totalt på 3100kr (+ toll) for reg. reim + strammere og idler, belte til ac/vannpumpe + strammer og idler, variator, variator removal tool og vannpumpe.

 

Kommer da på totalt ca. 8000kr med alle deler inklusiv toll og verksted.

 

Dette er forresten mindre enn motorforum skal ha for lille servicen, så for all del hold dere unna motorforum!

 

Håper dette kan være til nytte for andre alfa-eiere.

 

Kan gi en update når delene er ankommet og jobben utført.

 

:)

Alfa 156 1,8TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår