Mona-HiT Skrevet Oktober 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 Jeg tar det for gitt at respondentene til undersøkelsen skal være menn, +/- 20 år og med stor bilinteresse..? Ellers vil jo materialet deres bli statistisk upålitelig... :D Statistisk pålitlighet betyr veldig lite for oss i dette prosjektet. Dette skal ikke legges fram som et vitenskapelig prosjekt, men innad i en gruppe. Vi skal vise at vi har gjort research, at vi stiller kildekritikk og klarer å vurdere de fakta vi får inn. At det er 90% menn og at alderene ligger rundt 20 gjør ingenting, så lenge vi tar de resultatene vi får for det de er: ikke representative for den generelle befolkning, men en pekepinn på hva forbrukeren mener om miljøvennlige biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mona-HiT Skrevet Oktober 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 som go-carter sier: man forflytter forurensingen, bensin/dieselbiler blir sett på som miljøfiendtlige, men visste du at vw polo som kommer neste år, eller er rett rundt hjørnet(2010) forurenser mindre enn både Toyota Prius og Honda-hybrid? Det er noe å tenke på;) Man kan få latterlig lave utslipp selv med bensin/dieselbiler som går faktisk helt greit. Men myndighetene skaper et bilde av at alt som går på bensin/diesel er miljøfiendtlig, men egentlig har de ikke den fjerneste anelse om hva de prater om. Da burde det i samme setning nevnes at også Toyota og Honda kommer med nye hybrid modeller som forurenser enda mindre en dagens modeller? Samt at forbruket også er senket? Det er vel noe å tenke på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Oktober 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 Da burde det i samme setning nevnes at også Toyota og Honda kommer med nye hybrid modeller som forurenser enda mindre en dagens modeller? Samt at forbruket også er senket?Det er vel noe å tenke på.. det er meget mulig det, men å tro at man redder verden ved å gå over fra bensin/diesel til en hybridbil, hva med alt avfallet som blir igjen, skal det være miljøvennlig så bør man jo satse på hydrogen, da kan jeg rusle ned i elva for å fylle drivstoff, men da kommer det jo selvsagt restriksjoner fra myndighetene, som ser at det KAN komme forbrukeren til gode, så tenker de plutselig ikke på miljøet lenger, men på profitt. Energien som brukes i produksjonen kommer fra fabrikker som f.eks kullkraftverk og det brukes vanvittig mye strøm o.l, det tilsvarer i følge det jeg har lest ca 14-15 års bruk av din gamle bil. Mens hva er gjennomsnittlig levetid på en bil i dag? neppe særlig mer;) Ergo, det er ubetydlig mye mer utslipp + at man kan kjøre på biodiesel(som nå myndighetene har avgiftsbelagt) som igjen støtter min påstand om at klimahysteriet er en kilde til store inntekter . Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.