Turbo SlayeR Skrevet September 28, 2009 Rapporter Share Skrevet September 28, 2009 Hei! Forrige eier av min nye bil har idiotisk nok lakkert absolutt hele bilen (med spayboks) uten å ha noe kunnskap... resultatet ble selvfølgelig deretter og jeg må nå lakkere opp bilen igjen. Uansett, det jeg lurte på var om noen har noen gode tips for hvordan jeg enkelst mulig kan fjerne lakk fra listene på bilen. Noe har flasset av, og jeg har skrapt av mye med en myk skrape, men resten sitter alt for godt... Veldig takknemlig hvis noen har noen gode tips... Siter `09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :) `91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres) `08 Ford Kuga 4x4 (solgt) `07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt) `91 Volvo 240 stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Payyy Skrevet September 28, 2009 Rapporter Share Skrevet September 28, 2009 Prøv å gnukke over med litt tynner. Mvh. Payyy. Siter -Livet er for kort for fire sylindere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet September 30, 2009 Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 eller så kan du ta av listene, ta de me til en høytryksvasker å spyle med en liten avstand, pass på at strålen ikke ødelegger listene samt du kan bruke en blåsespiss å blåse av lakken. Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo SlayeR Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2009 Takker for 2 gode tips. Skal teste ut begge i helga og håper det funker =D Siter `09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :) `91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres) `08 Ford Kuga 4x4 (solgt) `07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt) `91 Volvo 240 stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet Oktober 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2009 lykke til Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo SlayeR Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Det visste seg at en kombinasjon av disse 2 var det mest effektive. Vasket først sidelistene med tynner, så brukte jeg høyttrykken til å spyle av mesteparten av lakken. Avsluttet så med å gnikke og gnu på de med tynner til all lakk var helt borte. Tidkrevende prosess, men resultatet ble hvertfall bra! Når det gjelder lister på bilen foran og bak, så satt lakken der et hakk bedre fast. Beste løsning der var å dyppe en klut eller annet tøystykke i tynner og legge det oppå lista og la den ligge der i en 6-12 timer. Da var lakken løs nok til at den kunne pusses av med en klut med tynner =D Siter `09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :) `91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres) `08 Ford Kuga 4x4 (solgt) `07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt) `91 Volvo 240 stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet Oktober 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2009 Tøft. men husk at tynnern kan ødelegge listene. De løser opp veldig mye Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg