Baufish Skrevet September 28, 2009 Rapporter Share Skrevet September 28, 2009 Jeg skulle lakkere noen nye øyelokk til bilen. Kjøpte orginalt lakkitt fra Møller (inneholder en sprayboks med lakk og en boks med klarlakk) De tok jeg først å matta ned med stålull og vaska med heptan etterpå for å bli kvitt alt av fett og film osv. Så la jeg 4-5 lag med farge på først, med ca 10 min. intervaller. Så venta jeg vel 20 min. og gikk på med klarlakken. 4-5 lag med denne også, med 10 min. intervaller. Men resultatet forble matt. Fikk ingen blank overflate. Hva har jeg gjort galt? Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet September 30, 2009 Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 hmm. ristet du klarlakk boksen godt? Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet Oktober 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 oh yes! Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 1k klarlakk blir ikke BLANK :) du må ha en 2k klarlakk for å få blank finish, anbefaler deg å korte ned tiden mellom strøkene på klarlakken også. Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwvento Skrevet November 14, 2009 Rapporter Share Skrevet November 14, 2009 Var øyelokkene av plast?Brukt plastgrunning? Hvis ikke kan det muligens begynne å flasse etterhvert. Intervallene kan du korte mye ned.Fargen skal lakkes så den er "våt". En 2k klarlakk kan er best.Legg et "tåke" strøk og så 1 eller 2 fyldige.Da har du blanke øyelokk Siter "Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet November 14, 2009 Rapporter Share Skrevet November 14, 2009 Det beste er, når man skal ha klarlakk opp på lakk er at baselakken ikke er tørket helt. Det beste er at lakken enda er litt våt, for da vil du få best resultat. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwvento Skrevet November 21, 2009 Rapporter Share Skrevet November 21, 2009 Den har jeg aldri hørt før... Vil ikke det begynne å gasse hvis du legger klarlakk oppå en farge som ikke er helt tørket? Bruker man en 2K klarlakk på sprayboks blir det bra uansett.Et tynt strøk over først og så et fyldig...Da blir det blankt! Siter "Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet November 21, 2009 Rapporter Share Skrevet November 21, 2009 Det beste er, når man skal ha klarlakk opp på lakk er at baselakken ikke er tørket helt. Det beste er at lakken enda er litt våt, for da vil du få best resultat. må ALDRI! legge klarlakk oppå våt base nei:nono: da vil det gasse å du får bobler... Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazyclomp Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Kommer jo helt an på om base og klarlakk er laget "sammen" da. Bare for å ta et eksempel. Biltemalakk (Og nei, jeg lakker ikke med den om det regner snøballer i helvete) Der kan man fint legge på klarlakk på fargen uten at det koker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg