Gå til innhold

Modding av stiga snowracer

Ranger emnet


Hal72

Anbefalte innlegg

du skulle hatt muligheten til å lage hjul på den(brukes året rundt) og så bør du jo ha xenon foran, snekre sammen slik at du kan ha et bilbatteri/mopedbatteri osv. Hadde vært helt sjef;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noe sånt:D Ser ut som det er sveise på framdel av sykkel. Er hvertfall sykkelratt og gaffel. Også få på noe sette med rygg (Harlye aktig) kan bli rått:D

 

GT001.jpg

 

GT003.jpg

 

 

meget bra. har du laget denne!? hvordan skal du gjøre med setet.

 

Har sett SMX både på bilde og virkeligheten og den er utrolig kul (men dyr) og den blir alt for stor/høy til en guttunge på 2år.

 

derfor blir det feil med sykkelstyre og kulere med ratt.

hvis jeg slår på stortrommen så blir det dette rattet:

 

SWHL-MOMOR1925_29S-AM.JPG

 

heller dette:

 

Steering_Wheel_black.jpg

 

tenkte jeg skulle ha demper både foran og bak, blir sykkelgaffel foran som jeg kutter litt av, men er litt rådvill på hvordan jeg skal gjøre dempingen bak bra og ikke i veien for mye snø.

 

imorgen skal jeg ihvertfall innom xxl og høre om når stigaene kommer for salg.

 

noen flere ideer på sete løsningen er også fint. kanskje best å lage som på motorsykkel/moped med løfting av sete og ha batteri og kabler der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har laget en MEGET enkel skisse av forslag til demping bak. har allerde noen store dempere, men det tror jeg blir alt for stive og særlig med litt kuldegrader.

 

6a00e398b8478c00030123dda709ab860b-pi

 

må teste hvor mye fukt rattet tåler. hadde kanskje vært bedre med et lite kult båtratt. På setet tenkte jeg kanskje jeg kunne bruke det orginale som form til carbon støping.. men får ikke begynt før jeg får kjøpt stigaen og xxl fikk de ikke før i november. så godt tid til mange forslag og ideer..

Endret av Hal72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har laget en MEGET enkel skisse av forslag til demping bak. har allerde noen store dempere, men det tror jeg blir alt for stive og særlig med litt kuldegrader.

 

6a00e398b8478c00030123dda709ab860b-pi

 

må teste hvor mye fukt rattet tåler. hadde kanskje vært bedre med et lite kult båtratt. På setet tenkte jeg kanskje jeg kunne bruke det orginale som form til carbon støping.. men får ikke begynt før jeg får kjøpt stigaen og xxl fikk de ikke før i november. så godt tid til mange forslag og ideer..

 

På tegning C, vil ikke staget mellom skiene bli bøyd lett? i hvertfall hvis du kjører den litt hardt... Skulle mekka no bladfjæring elns

 

Forslag :ass:

Snowracer.jpg

*Volkswagen Golf Mk2 uten skilter edition

"Tom, If ironi was made out of strawberrys. We'd all be drinking alot of smoothies right now"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bladfjærer var et godt forslag. men tror det kanskje blir litt tungt og stivt igjen. har nå kjøpt en demper for pocket bike som jeg tror er perfekt:

 

282737756_o.jpg

 

men er enig at stag løsningen på c er litt dårlig, men hvis jeg tar bladfjær ideen og lar den være buet, noe slikt:

 

6a00e398b8478c00030123ddd01ab4860d-pi

 

det ville kanskje vært bedre og da blir det god klaring til mye snø under. da kunne jeg jo f.eks. fått bøyd en 4 cm bred aluminium "stang" som både var lett og ikke vandrer fram og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig prosjekt! Tips til ratt er et fra Grant. https://www.btowstore.com/WebRoot/BT3/Shops/Store3_002E_Shop2367/4722/603F/C378/D10C/047D/AC10/3D29/C0E8/image011.jpg

 

Fåes i veldig liten diameter også!

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår