Gå til innhold

Omreg problemer. Skifta eier 2 ganger uten salgsmelding

Ranger emnet


stian90

Anbefalte innlegg

Er i en noe invikla problemstilling.

Jeg skal prøve å gjøre det så enkelt som mulig. Greia er:

 

Jeg har kjøpt meg et rep objekt av en bil av en kar. Han har hatt den de siste åra, lagra på en låve. Han skrev ikke salgsmelding med han han hadde kjøpt bilen av (mest sannsynlig fordi han ikke skulle ha den på veien med det første). Han som hadde bilen før han jeg kjøpte bilen av igjen hadde heller ikke skrevet salgskontrakt, skal jeg tro Statens vegvesen. Sikkert av samma grunn, for bilen går ikke for øyeblikket og det gjorde den heller ikke for to eiere tilbake før meg igjen.

 

Jeg kontakta vegvesenet å jeg fikk tilsendt eieroversikten. På siste linje av alle eiere står fremdeles han som eide bilen før han jeg kjøpte den av, og før han som jeg kjøpte bilen av igjen, altså han som solgte den for 3-4 år tilbake.

 

Jeg tok kontakt med han å forhørte meg med han, han var villig til å hjelpe meg med å få skrevet under på salgsmelding slik at jeg får registrert den på meg, men han ville at jeg skulle høre med eieren etter han igjen først, men som jeg ikke har fått tak i enda.

 

Vognkortet del 1 og del 2 er long gone, hvordan skjer dette da?

 

Må jeg få han som sto som eier i 2005 altså for 4 år siden, sende inn en tapsmelding for vognkort, vente til han får dette, så få han til å fylle ut salgsmeldinga på det nye vognkortet, sende dette til meg, jeg fylle ut resten så sende det av gårde til trafikkstasjonen?

 

Håper det var forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren må fylle ut tapsmelding på vognkort og legge ved kopi av førerkort eller lignende. Pluss at dere fyller ut salgsmelding, så leverer en av dere dette hos vegvesenet.

Da blir bilen registrert på deg og du får du nytt vognkort.

Mener det er slik det gjøres, er jo bare å ringe vegvesenet så er du sikker

Endret av 1granada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår