phingoc Skrevet September 22, 2009 Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 Hei. har noen pioneer høytalere i bilen nå av typen: 2stk TS-A1303i 30W RMS, og 2stk T-A170Ci 50W RMS. så har jeg sett litt på Pioneer forsterker av typen: GM-6300F 4x60W RMS. Vil jeg kunne bruke disse høytalerne på denne forsterkeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet September 22, 2009 Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 Ja. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phingoc Skrevet September 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 så det går bra å bruke forsterken? jeg vil ikke ødelegge høytalerene eller overbelaste dem eller noe slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet September 22, 2009 Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 Jo, om du spiller så høyt at høyttalerne vrenger seg i lyden og forsterkeren presses utover hva den kan levere rent, så vil nok høyttalerne kunne ødelegges fort, men det er helt uavhengig av hvor mange watt forsterker eller høyttalere er på. Det er din bruk av volumkontrollen i kombinasjon med dine ører som bestemmer høyttalernes levetid, ikke hvor få eller mange watt forsterkeren er på. Spill kun så høyt at det lyder rent og pent, så kan du gjerne koble til en forsterker på 4x600watt, høyttalerne bryr seg egentlig lite om dét til musikkbruk. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg