hagen79 Skrevet September 19, 2009 Rapporter Share Skrevet September 19, 2009 halla. trenger noen råd ang årsak/feil med start problemer. kjører en audi a6 1.8 turbo.1998 da jeg hadde kjørt noen km. så får å dra ut igjen så fikk jeg ikke start på bilen. alt av lys,radio,lamper lyser som d skal når jeg vrir om tenninga. men motoren starter ikke,ingen tegn til liv. kommer en svak tikke lyd foran til venstre i motor rommet. prøvde med start kabler å d funka heller ikke. så vi taua den i gang å da starter den lett. men kun sånn jeg får start på den. noen som sier d er starteren som har gått fyken. noen her inne som har noe ide av årsak å evt hva som må gjøres?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.mekanikk Skrevet September 19, 2009 Rapporter Share Skrevet September 19, 2009 motor starteren???prøv å starte bilen med å trille den,sett den i 2 gir,så prøv da. Siter Bare kjør-så lenge det går:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet September 19, 2009 Rapporter Share Skrevet September 19, 2009 Viss du har multimeter så kan du måle litt. Prøv å mål spenninga og straumen på ulike plasser i motorrommet. Tenker mest på måle på startmotoren og batteriet. Og andre plasser mellom startmotoren og batteriet. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagen79 Skrevet September 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 -bilen starter på gir,med å dytte den igang. -multimeter har jeg ikke da;( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnInHell Skrevet September 20, 2009 Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 Husk at det kreves meget mere startstrøm så om lamper og diverse funker så tror jeg batteriet ditt er helt flatt.Du får ikke nok startampere ,så da er det jo trillstart som må til da. Sjekk om du har syreveske på batteriet ditt før du gjør noe mere. Vært utfor sånne ting selv før, og det var iallefall det som var problemet mitt.Batteriet tar ikke og lader under kjøring heller da og du vil ikke få startet bilen på nøkkelen neste gang du prøver. Siter Audi A6 3.0 tdi avant quattro 2012 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagen79 Skrevet September 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 takk for svar. jeg skal prøve å få tak i ett nytt batteri i dag så får vi se ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagen79 Skrevet September 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 nå prøvde jeg med ett helt nytt batteri å d fungerer ikke nå heller. så da er vel neste mulighet å få den ut på ett verksted sikkert!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.mekanikk Skrevet September 20, 2009 Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 de ser ut att det er problem med motor starteren,ingen behøv og dra til verksted..... Siter Bare kjør-så lenge det går:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagen79 Skrevet September 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 bytta startern, så nå virker alt som d skal;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg