Gå til innhold

Skuffet etter prøvekjøring!


Finnmarkingen

Anbefalte innlegg

I dag prøvekjørte jeg en ny 2009 mod B-klasse. Bilen er fin, og god å kjøre, men utrulig mye hjulstøy.

 

På nylagt fin asfalt var det ok, men straks man kom på grovere asfalt ble det mye rommel.

 

Nu var det 17 tommer hjul med 45 profil. Vet ikke hvor mye det har å si for støyen, men min erfaring fra andre biler er at det kan bli bedre med andre dekk, men i dette tilfellet må det drastiske forandringer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får slutte å lete etter små ting å klage for! det er jo nesten en større sak at han på kundemottaket hadde feil farge på slipset sitt! b-klassen er ikke veldig plaget med hjulstøy da det er dobbelt gulv, og kraftige lydisolasjons matter i bilen! prøv heller en smart fortwo eller lignende!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så A klassen er en dyrere bil? Kansje verdt å prøve den da;)

 

Klager på alt? Forteller bare om en erfaring jeg har med den aktuelle bilen.

 

Skulle faktisk kjøpe en slik bil (brukt), men heldigvis fikk jeg prøvekjørt den, og støynivået er eneste grunn til at jeg ikke vil ha den. Når en bil til over 300K med stjerne på panseret bråker mer enn bla. den forige utgaven av toyota avensis, ja da er det faktisk en god grunn til å avstå fra det kjøpet.

 

Å unskylde støyen med at det er den billigste Merca blir bare for dumt, spesielt med tanke på at andre billig biler faktisk er mer støysvake.

 

Nu vil sikkert noen tru at jeg ikke liker MB, men jeg kjører rund i en gammel MB til daglig. Desverre er det ikke mange merker som leverer denne typen biler med diesel og automatgir, så nu vet jeg faktisk ikke hvilken bil jeg skal satse på. Må vel bli en bil med diesel og manuell kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så A klassen er en dyrere bil? Kansje verdt å prøve den da;)

 

Klager på alt? Forteller bare om en erfaring jeg har med den aktuelle bilen.

 

Skulle faktisk kjøpe en slik bil (brukt), men heldigvis fikk jeg prøvekjørt den, og støynivået er eneste grunn til at jeg ikke vil ha den. Når en bil til over 300K med stjerne på panseret bråker mer enn bla. den forige utgaven av toyota avensis, ja da er det faktisk en god grunn til å avstå fra det kjøpet.

 

Å unskylde støyen med at det er den billigste Merca blir bare for dumt, spesielt med tanke på at andre billig biler faktisk er mer støysvake. Sammenlikn E-klasse w211 mot avensis, så kan vi ta en seriøs prat etter det.. for det er biler i samme klassen

 

Nu vil sikkert noen tru at jeg ikke liker MB, men jeg kjører rund i en gammel MB til daglig. Desverre er det ikke mange merker som leverer denne typen biler med diesel og automatgir, så nu vet jeg faktisk ikke hvilken bil jeg skal satse på. Må vel bli en bil med diesel og manuell kasse.

 

Nå må du tenke deg litt om her, Toyota Avensis koster godt over 400 000kr for en med greit utstyr, i tillegg er det en stasjonsvogn i klassen kombi eller hva den heter, B-klassen faller inn i samme gruppe som Toyota Yaris eller Corolla Verso! Det er dem du skal sammenlikne med.

 

Forøvrig vil jeg langt mere ha en bil som går langt som er stiv og fin i fisken, enn en som må få byttet motor på 60-80 000km, som div toyotamodeller har måttet bli gjort på.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkstøy er ikkeno problem da det er lett og legge nye lyddempingsmatter i en hvilken som helst bil. Kjøp bilen, bruk en dag, få ut interiør og teppe og legg skikkelig lyddempingsmatter/skum o.l. så får du en bil som er helt potte tett lydmessig.

 

Få på 15" med 175/65 dekk og det vil bråke mye mindre enn 45 profil.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du tenke deg litt om her, Toyota Avensis koster godt over 400 000kr for en med greit utstyr, i tillegg er det en stasjonsvogn i klassen kombi eller hva den heter, B-klassen faller inn i samme gruppe som Toyota Yaris eller Corolla Verso! Det er dem du skal sammenlikne med.

 

Forøvrig vil jeg langt mere ha en bil som går langt som er stiv og fin i fisken, enn en som må få byttet motor på 60-80 000km, som div toyotamodeller har måttet bli gjort på.

 

Ja hvis ikke en B 180 cdi er bedre enn en yaris til under 200K, så er ikke Mercedes mye å samle på. En B 180 cdi har vel en startpris på over 340K, og ligger vel i noen lunde samme prisleie som en avensis.

 

Men greit nok, b-klassen er vel en klasse under i størrelse, men det betyr ikke at den skal være full av dekkstøy av den grunn. Lurer på hvordan en Peugeot 308 vil være i forhold til b'en. Skulle ikke forundre meg om den er bedre når det kommer til støy, og den er i samme klasse, men adskillig rimeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkstøy er ikkeno problem da det er lett og legge nye lyddempingsmatter i en hvilken som helst bil. Kjøp bilen, bruk en dag, få ut interiør og teppe og legg skikkelig lyddempingsmatter/skum o.l. så får du en bil som er helt potte tett lydmessig.

 

Få på 15" med 175/65 dekk og det vil bråke mye mindre enn 45 profil.

 

Pratet med en forhandler som fortalte meg at de har støydempet flere B'er med diesel. Han sa at den som støyer mest, er dieselen med sportspakken. Dvs, stivt understell og 17" dekk. Akkurat det har jeg ingen problemer med å forstå.

 

Har selv stødempet flere biler, men når jeg skal kjøpe en brukt bil til over 250K så forventer jeg å slippe å gjøre slike ting.

 

Har uansett bestemt meg for å beholde gammel merca, og heller bytte ut den andre bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er bra at du opplyser om dette. Noen biler har mer støy enn andre, selv om de er nye(og dyre), og dette er greit å vite om.

 

Og folk som er fanatisk opptatt av et merke, tåler ikke kritikk av dette merket, enten det er Mercedes, bmw, volkswagen eller noe annet. Dette er synd, men slik er det. Det blir en vane :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår