kris Skrevet Januar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Er det noen som kan anbefale en god lakk for motorblokker som ikke flasser av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Januar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Trur dette har vært diskutert før, prøvd å søke igjennom forumene? mener det sto en bra lakk som var anbefalt.. Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Januar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Hadde ein boks "duplicolor" eller "multicolor" eller noko slik på eksosmanifolden på turbogolfen. Den var bra. Men på ei blokk behøver det ikkje vere voldsomt, blir ikkje så varm. Vanleg billakk er godt nok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larson Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Kom over noe lakk på boks som inneholdt 99 % aluminium eller noe i den duren. Tåler en god del varme og har den blankeste finish jeg har sett på vanlig lakk.. (prøvd en del sorter) Hvor motstands dykti den er mot slag og riper er jeg ikke sikker på da.. Men det koster jo kun under 100 lappen for en boks så du kan jo kjøpe og teste..? Fåest hos de fleste lakk og div. forretninger.. Siter 89 Bmw E30 320i shadowline - solgt 92 Bmw E36 318i - solgt 87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen 92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil Ris Rules Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Har du noe navn/merke på denne lakken Larson? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
froorf Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 bengalakk er fin og billig. du trenger strengt tatt ikke varmelakk på blokka siden de fleste lakktyper tåler 100 grader. (mulig det blir varmt på den siden som har exosen.) varmebestandig lakk har en lei tendens og bli veldig matt hvis du bruker motorvask/avfetting ofte. Jeg ble anbefat og bruke bengalakk hos lakkspesialisten i trondheim -frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larson Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Originally posted by SunnyGTi2.0 Har du noe navn/merke på denne lakken Larson? Ja, den er av merke areceal, heter ALU800 og inneholder visstnok 99,5% aluminium. Produsenten hevder også at den tåler rundt 400 grader. + at den tåler litt forskjellige syrer og kjemikalier. Hvor godt vet jeg ikke for jeg har ikke testet den så mye, bare lakkert noen smådeler. Siter 89 Bmw E30 320i shadowline - solgt 92 Bmw E36 318i - solgt 87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen 92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil Ris Rules Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Anbefaler en lakk med fargen du har lyst på... som kan sprayes på motoren :D Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg