Emil Lehne Skrevet September 12, 2009 Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 Jeg har montert høtyallere i dørene forann i bilen, men er usikker på om jeg har koblet pluss og minus riktig. har dette noe å si? hvordan kan man merke om det er feil? prøvde å bytte på pluss og minus men hørte ikke no forskjell... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 12, 2009 Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 Ja, det er viktig, får du pluss og minus riktig på ene siden, men ikke på andre, så blir lyden ræva... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Lehne Skrevet September 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2009 merker man dette også med org spiller? jeg synes det suser fælt i diskantene uansett jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet September 13, 2009 Rapporter Share Skrevet September 13, 2009 Ja, det merkes uansett. All bass blir nesten borte, og stereobildet blir også litt "rart", i mangel av bedre ord i farta. "Høyttalerne spiller ute av fase" er begrepet som benyttes når den ene siden er feilkoblet med Pluss og Minus. hvordan kan man merke om det er feil?Still Fader framover så kun fronthøyttalerne spiller og lytt litt på bassgjengivelsen. Skyv deretter balansen over til den ene siden; blir bassgjengivelsen nå bedre, har du en fasefeil på én av sidene.jeg synes det suser fælt i diskantene uansett jeg...... men den der har nok ikke noe med fasen å gjøre. Kan du beskrive den susingen litt anderledes? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet September 13, 2009 Rapporter Share Skrevet September 13, 2009 Nå trår jeg ut på litt usikker grunn da jeg ikke er noen bilstereo ekspert... Men mener da at det er "ganske" vanlig at tilkoblingene på høytalerene har forskjellig størrelse, altså flatstiftene (i mangel på et bedre ord) ? Og da pleier minusen å være minst... Dere får hugge huet av meg om jeg er helt på biltur=) Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 Men mener da at det er "ganske" vanlig at tilkoblingene på høytalerene har forskjellig størrelse, altså flatstiftene (i mangel på et bedre ord) ? Og da pleier minusen å være minst... Joda... men når man kobler høyttalerkablene til spillerens ISO-kontakt med klemhylser/sukkerbit/whatever, kan endel glemme en slik detalj. Noen høyttalere har skrutilkoblinger og da kappes originalledningen ofte for å få løse ledningsender, hvorpå man igjen glemmer den lille detaljen med fase. :D Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Lehne Skrevet September 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 Ja, det merkes uansett. All bass blir nesten borte, og stereobildet blir også litt "rart", i mangel av bedre ord i farta. "Høyttalerne spiller ute av fase" er begrepet som benyttes når den ene siden er feilkoblet med Pluss og Minus. Still Fader framover så kun fronthøyttalerne spiller og lytt litt på bassgjengivelsen. Skyv deretter balansen over til den ene siden; blir bassgjengivelsen nå bedre, har du en fasefeil på én av sidene. ... men den der har nok ikke noe med fasen å gjøre. Kan du beskrive den susingen litt anderledes? hvis jeg tar øret inntil diskanten høres det ut som det suser... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg